یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
آیت الله نمازی، در افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: زمانی علم ارزش پیدا می کند که توأم با معرفت الهی و عمل باشد، چرا که علم بدون عمل مانند درخت بدون ثمر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله نمازی، امروز در آئین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه کاشان، به اهمیت و جایگاه علم و عقل اشاره کرد و گفت: انسان آرام آرام در مسیر تعلیم قرار می گیرد و زمانی علم ارزش پیدا می کند که توأم با معرفت الهی و عمل باشد، چرا که علم بدون عمل مانند درخت بدون ثمر و کمان بدون تیر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)، خداشناسی و دین شناسی را از افضل اعمال خواند و ابراز داشت:: بالاترین کمال انسان دین شناسی و معرفت شناسی است.

وی ادامه داد: کسی که در مسیر فراگیری علم و طلبگی گام بر می دارد، باید تمام اعضا و جوارح او ذوب در علم آموزی باشد و چشم از گناه بپوشد، به همین خاطر گفته اند خواب عالم عبادت است.

امام جمعه کاشان به موعظه ای از امیرمومنان(ع)  اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند "یکی از نشانه های طالب علم این است که خود را مسلح به سلاح قلم می کند و زمانی که علم می آموزد آن را ثبت می نماید، چون علم فَراّر است و ما باید با یاد داشت کردن، جلوی فراموش کردن را بگیریم.

آیت الله نمازی، عالی ترین و بالاترین مرتبه یقین را اخلاص در عمل دانست و خطاب به طلاب، تصریح کردند: درس را جدی و برای خدا بخوانید تا عالم و باسواد شوید تا به واسطه علم توأم با عمل تاثیر بیشتری در جامعه داشته باشید، همچنین طهارت نفس در اول طلبگی و جوانی را تا آخر عمر حفظ نمایید. از فرصت ها به نحو مطلوب استفاده نمایید و به غیر از درس خواندن، مروری بر احادیث و روایات داشته باشید و با مولایمان حضرت حجت بن الحسن المهدی (عج) انس بگیرید تا بتوانید در تمام کارها موفق باشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان، خطاب به اساتید نیز گفت: شاگردان خود را با مباحث خداشناسی، معرفت شناسی، ادبیات، فصاحت، بلاغت، کلام، اصول، .... و آشنا سازید و به آنها بگویید علم بدون معرفت الله ارزشی ندارد.

برپایه این گزارش، در این مراسم همچنین یک نفر از طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل به دست آیت الله نمازی معم شد و رسما به خیل سربازان امام عصر(عج) پیوست.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha