پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام بهرام پور مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ در راستای ارتقاء کیفی فعالیت‌های حوزوی در مدیریت حوزه علمیه خوزستان، حجت‌الاسلام کبریتی به عنوان معاون آموزش و امور حوزه‌ها، حجت الاسلام بزرگیان در سمت معاونت تهذیب و حجت الاسلام افضلی به عنوان معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان منصوب شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تغییرات صورت گرفته در برنامه‌ها و ساختار تشکیلاتی مدیریت حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: یکی از نکات مهم‌تر پیشرفت مجموعه‌ها، به‌روز بودن و پویا بودن آن است و مجموعه‌ای پویا و بالنده خواهد شد، که در آن به‌صورت دائم، طرح‌ها و برنامه‌ها و تحول کمی و کیفی به‌سوی رشد و تعالی باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به این مسأله، تلاش کرده‌ایم تا بر اساس وظیفه تشکیلاتی خویش تحولاتی مفید و مؤثر در سطح حوزه استان انجام دهیم.

تحول در فعالیت های آموزشی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، گفت: در این معاونت با توجه به ادغام دو معاونت آموزش و امور حوزه‌ها، هدایت این بخش را به جناب حجت‌الاسلام مجتبی کبریتی واگذار کردیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به مهمترین فعالیت‌های معاونت آموزش و امور حوزه‌ها، بیان داشت: از جمله این برنامه‌، ایجاد تحول در حیطه کاری خویش، با کاهش نیرو و افزایش راندمان می‌باشد، که خوشبختانه به‌روزرسانی اطلاعات طلاب، تحول در ساختار آموزشی مدارس، جذاب اساتید جدید و حکم دار کردن اساتید و کادر مدارس علمیه خوزستان است.

خوزستان در رتبه نخست انجام فعالیت های تبلیغی قرار دارد

وی به فعالیت و تغییرات ایجادشده در معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و افزود: در این معاونت که حجت‌الاسلام علیزاده هدایت آن را با نظارت حجت‌الاسلام شیرنژاد بر عهده دارد، موظف به ساماندهی هرچه سریع‌تر وضعیت مبلغین طرح هجرت، بلندمدت، بینات و مبلغات هستند.

این مقام مسئول ادامه داد و گفت: خوشبختانه معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، در یک سال گذشته رتبه نخست فعالیت‌های تبلیغی را به خود اختصاص داده و در حال حاضر نیز به‌خوبی این مهم در حال انجام است.

تحویل ۱۷ مدرسه وابسته به حوزه از آموزش‌وپرورش

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، به دیگر فعالیت‌های معاونت تبلیغ اشاره کرد و بیان داشت: طرح جدیدی که این معاونت در سال جاری دنبال می‌کند، تحویل ۱۷ مدرسه وابسته به حوزه از آموزش‌وپرورش تحت عنوان «مدارس امین» است که کلیه این مدارس زیر نظر حوزه فعالیت خود را باهدف اجرای طرح تربیتی در مدارس وابسته دنبال می‌کنند و إن شاءالله امیدواریم در آینده‌ای نزدیک اخبار خوبی را درزمینه اعلام کنیم.

اقدامات چشمگیر معاونت پژوهش

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به انتصاب معاون جدید پژوهش حوزه علمیه خوزستان، گفت: در معاونت پژوهش که هدایت آن را حجت‌الاسلام افضلی به عهده گرفته‌ است، شاهد فعالیت‌های خوبی همچون اجرای جشنواره استانی علامه حلی، تجهیز کتاب‌خانه‌ها و ساماندهی وضعیت پژوهشی مدارس، آموزش طلاب و روحانیون در زمینه‌های پژوهشی و رسیدگی به پژوهش‌های طلاب هستیم.

تغییر در معاونت تهذیب

وی در پایان، در خصوص فعالیت‌های معاونت تهذیب، اظهار داشت: در این معاونت که از سال جاری، حجت‌الاسلام بزرگیان هدایت آن را به عهده گرفته ‌است، شاهد تحولات خوبی هستیم که این تغییر و تحولات با برگزاری اردوی یکپارچه میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود آغازشده و همچنان ادامه خواهد شد، اما علاوه بر آن، امیدواریم پس از سال‌ها شاهد راه‌اندازی مرکز مشاوره طلاب در موضوعات مشاوره تحصیلی، اخلاق، علمی، پژوهشی، ازدواج، خانواده و موضوعات ضروری دیگری باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha