یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی

حوزه/ استاد قرآنی گفت: قاریان مصری نیز این مطلب را بیان می کنند که آینده قرآنی در جهان اسلام را جوانان ایرانی رقم خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام حاج ابوالقاسمی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح قرآنی اسوه در جمکران، گفت: قاریان مصری نیز این مطلب را بیان می کنند که آینده قرآنی در جهان اسلام را جوانان ایرانی رقم خواهند زد.

وی افزود: خوشبختانه نسل جوان و نوجوان ایرانی بسیار بیشتر از جوانان مصری به قرآن رغبت دارند ولی باید لوازمی را در این مسیر رعایت کنند.

این استاد قرآنی با اشاره اهمیت قرائت خوش گفت: پیامبران و ائمه(ع) ما بسیار خوش صدا بودند و قرآن را با نوای خوش قرائت می کردند از جمله امام سجاد(ع) که وقتی صبح ها قرآن می خواندند در کوچه تراکم وسیعی از جمعیت ایجاد می شد.

وی اظهارکرد: یکی از نکاتی که باید قاریان به آن توجه داشته باشند این است که قرآن بخوانند نه اینکه ابتدا خواننده باشند و توجه مردم بیشتر به صوت لحن آنها باشد.

این قرآن پژوه با اشاره به اهمیت قرائت خاشعانه از دید مقام معظم رهبری گفت: قاری همیشه باید خود را کوچکتر از قرآن بداند و در مقابل قرآن خاشع باشد نه اینکه بخواهد فخر فروشی کند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسمی اظهارکرد: یکی از مسایلی که باید در کشور و در جامعه قرآنی ایجاد شود آن است که باید حفظ و قرائت با هم ممزوج شوند؛ مثل کشور مصر که هر قاری ابتدا باید حافظ باشد تا بتواند قرائت کند.

وی گفت: اگر یک قاری به آیاتی که قرائت می کند از نظر معنی مسلط باشد بهتر می تواند مفهوم این آیات را منتقل کند ولی اگر قاری به معنی مسلط نباشد آیات احکام را با شور می خواند و آیات مرتبط با بهشت را غمگین و باحزن تلاوت می کند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت تقوا در قرائت قرآن اظهارکرد: قاریان خوش صدا همیشه در کانون توجه هستند و به همین دلیل به هیچ عنوان نباید گرفتار غرور شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha