یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سجاد کریمان مجد منتقد حوزوی

حوزه/ قائم مقام دبیر جشنواره ملی روحانی و سینما تصریح کرد: هنوز تا رسیدن به سینمای ایده آل و مطلوب جامعه و نظام اسلامی، فاصله زیادی داریم .

حجت الاسلام سجاد کریمان مجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» اظهار داشت: متاسفانه و علیرغم سپری شدن 36 سال از عمر انقلاب اسلامی ما هنوز نتوانسته ایم به یک سینمای فاخر و انقلابی دست پیدا کنیم و در این خصوص همه باید دست به دست هم دهیم تا سینمای ایران به جایگاه مناسب خود برسد و البته یکی از مهم ترین راهکارهایش این است که به مولفه های دینی و انقلابی در این هنر توجه جدی داشته باشیم.

وی افزود: حقیقتاً اگر می خواهیم که قطار سینما و همچنین تولیدات هنری و تلویزیونی در مسیر ریل ارزش ها و آرمان های انقلاب و اسلام عزیز قرار گیرد و به حرکت رو به جلو خود ادامه دهد باید دغدغه مندان انقلابی و کسانی که علاقه به هنر متعهد انقلابی و ایرانی دارند وارد گود شده و به نقش آفرینی بپردازند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر همچنین خاطر نشان کرد: یکی از دلایل اصلی عدم توفیق در ارایه و تقویت سینمای فاخر در تراز انقلاب اسلامی، عدم تربیت نیروی انسانی در عرصه هنر و به ویژه در بحث سینماست که باید در این رابطه کم کاری ها و عقب اُفتادگی ها را جبران کنیم.

وی بیان داشت: نکته حایز اهمیت دیگر این که جدا بودن هنرمندان و صاحب نظران سینمایی از مفاهیم اسلامی و مبانی انقلابی از جمله آفات و مشکلاتی است که منجر به این شده که سینمای ما در وضع کنونی تا حدود زیادی با مبانی دینی وانقلابی بیگانه باشد که در این خصوص نیز باز نقش و کارکرد حوزه های علمیه یک نقش بسیار مثبت و اثربخش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha