یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
علی اکبر صافی دفتر تبلیغات اصفهان

حوزه/ مدیرکل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری جلسات تخصصی نقد عالمانه منبر در سال خبر داد و گفت: امروز منبر به عنوان یک رسانه مهم دینی، مطرح بوده و باید مورد توجه حوزویان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر صافی با تشریح اهداف دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری جلسات تخصصی نقد عالمانه منبر، اظهار داشت: امروز تبلیغ دین یکی از ضروری ترین مسائل به شمار می رود و باید با نگاه تخصصی به آن پرداخت.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده اند «من به منبر خیلی عقیده دارم. امروز اینترنت، ماهواره، تلویزیون و ابزارهای گوناگون ارتباطىِ فراوان هست، اما هیچ‌کدام از اینها منبر نیست؛ منبر یعنی روبه‌رو و نفس‌به‌نفس حرف زدن؛ این یک تأثیر مشخص و ممتازی دارد که در هیچ‌کدام از شیوه‌های دیگر، این تأثیر وجود ندارد. این را باید نگه داشت؛ چیز با ارزشی است؛ منتها بایستی آن را هنرمندانه ادا کرد تا بتواند اثر ببخشد»

مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که امر خطیر و مهم تبلیغ دین و گسترش مفاهیم دینی قطعاً نیازمند لوازم و ملزوماتی است، بیان کرد: منبر رفتن، سخنوری و خطابه از مهم ترین لوازم امر تبلیغ هستند، از این رو طلاب و روحانیون باید در این زمینه دارای سطح قابل قبولی از مهارت و توانمندی باشند.

وی اضافه کرد: منبر امروز به عنوان یک رسانه مهم، مطرح بوده و باید مورد توجه طلاب و مبلغین قرار گیرد و با طی دوره هایی، آموزش‌ها و تجارب لازم را در این زمینه کسب نمایند.بر این اساس و با توجه به ضرورت و نیاز ویژه ای که برای طلاب و روحانیون جوان در امر تبلیغ بهتر با استفاده از ابزار و رسانه مهم منبر حس می شد، دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان اقدام به برگزاری جلسات تخصصی تحت عنوان "نقد عالمانه منبر" کرده است.

حجت الاسلام صافی از حضور وعاظ و خطبای برجسته کشوری و استانی بصورت هفتگی در این جلسات خبر داد و گفت: در ابتدای هر جلسه دو نفر از مبلغان با ثبت نام و اعلام آمادگی قبلی و دریافت موضوع متناسب با ایام، منبر خود را در فضایی کاملاً واقعی و در حضور مستمعان حاضر که همه از مبلغان هستند ارائه می کنند و در پایان استاد خطابه حاضر در جلسه به عنوان داور و دیگر شرکت کنندگان به عنوان منتقد، نقاط قوت و ضعف سخنرانان جلسه را از لحاظ قدرت بیان، نحوه بیان، انتخاب موضوع و... بیان می کنند.

وی در پایان یادآور شد: در طول مدت برگزاری این جلسات، طلاب و روحانیون از بسته های فرهنگی و آموزشی مرتبط با مهارت ها و تجارب سخنوری که به همت دفتر تبلیغات اسلامی تهیه شده، بهره مند می شوند.

برپایه این گزارش، نقد آزاد منبر، هر هفته پنج شنبه ها از ساعت 10 تا 12 با حضور یکی از خطباء و وعاظ معروف، در محل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می شود و حضور در جلسات برای عموم مبلغان آزاد است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha