یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: فیلم بالاتر از عالم اجسام است و بر روی مردم اثر بالایی دارد؛ از این جهت نباید صورت های ائمه (ع) یا حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) به مردم نشان داده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم، برنامه های فرهنگی را بسیار حساس دانستند و گفتند: ابعاد گوناگونی در زندگی انسان ها وجود دارد که مهمترین آن فرهنگ است و پیامبران الهی نیز در این موضوع فعالیت بیشتری داشته و به درون سازی می پرداختند.

ایشان اظهار داشتند: فرهنگ با روح و روان مردم سروکار داشته و بسیار مهم است.

این مرجع تقلید به موضوع موسیقی پرداختند و ابراز داشتند: موسیقی، هنری است که گاهی بسیار مثبت و اثرگذار و گاهی اثر منفی بر جامعه دارد که باید به آن توجه کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: موسیقی گاهی مربوط به کلمات و گاهی مربوط به آهنگ است که از هر دو جهت باید رعایت شود.

این مرجع تقلد تصریح کردند: باید موسیقی های مثبت را به مردم یاد داد و آنان را از مباحث منفی بر حذر داشت.

معظم له در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع فیلم پرداختند و بیان داشتند: فیلم اثر زیادی بر روی مردم دارد؛ چراکه تبلیغات بصری است و از این جهت باید با دقت مورد مطالعه قرار گرفته تا مطالب صحیح به مردم عرضه شود.

ایشان اظهار داشتند: فیلم بالاتر از عالم اجسام است و بر روی مردم اثر بالایی دارد؛ از این جهت نباید صورت های ائمه (ع) یا حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) به مردم نشان داده شود.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: نباید سیمای ائمه(ع) در فیلم ها نشان داده شود؛ چراکه گاهی مردم با مشاهده این فیلم ها، به چشم حضرت عباس (ع) استناد می کنند که درست نیست و نباید انجام شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: عظمت ائمه معصومین(ع) به صورت آنان نیست؛ بلکه به سیرت است.

این استاد دروس خارج حوزه تصریح کردند: مسئولین فرهنگ و ارشاد باید با علما و بزرگان ارتباط وسیع و گسترده داشته باشند.

معظم له بیان داشتند: امروز استکبار و ایادی آن با نقشه های گوناگون در کشورهای مختلف اشتغال به ظلم دارند و باید مردم را از وضع موجود دنیا مطلع کرد.

ایشان اظهار داشتند: موضوع فرهنگ، مبحثی بسیار مهم است که مسئولیت شما را بالا برده و باید به نحوی مردم را آماده کنید که هم دستاوردهای انقلاب را حفظ و هم در برابر دشمنان کنونی مجهز، هوشیار و بیدار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha