دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
شبکه های اجتماعی

حوزه/ کارشناس مشاوره حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت و کاربرد فضای مجازی، بر ضرورت حضور حوزه و روحانیت در این عرصه و شبکه های اجتماعی با هدف تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در گستره جهانی تاکید کرد.

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور، کارشناس مشاوره حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، به ضرورت و اهمیت حضور حوزویان در فضای مجازی اشاره کرد و اظهارداشت: بدون شک امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از پر مخاطب‌ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین ابزارها برای تبلیغ دین می باشد.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: کار حوزه در کنار فهم دین و فقاهت، تبلیغ دین نیز می باشد و طبعاً ما باید از همه ابزارهای ممکن برای این امر بهره ببریم.

 وی تصریح کرد: آسانی و در دسترس بودن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای ارائه مباحث دینی و پاسخگویی به شبهات و همچنین دریافت و ارسال اطلاعات، ظرفیت‌هایی است که جامعه روحانیت برای گسترش معارف اسلامی باید بصورت هدفمند از آن استفاده کند.

حجت الاسلام نخعی پور با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی اقتصادی وسیاسی نبود، بلکه انقلاب فکری و دینی بود و دین از حوزه‌های علمیه به مردم انتقال داده شد، افزود: از آن جا که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی دینی است، لذا فکر آن نیز مبتنی بر دین اسلام است و حوزه‌های علمیه خاستگاه این فکر هستند، بنابراین حوزه و روحانیت باید در همه عرصه‌ها از جمله فضای مجازی، حضور جدی داشته باشند تا زمینه گسترش انقلاب در کل جهان فراهم گردد.

استاد حوزه علمیه بیرجند، با بیان این که مقام معظم رهبری نسبت به فضای مجازی توجه ویژه‌ای دارند، تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید در زمینه ایجاد فکر و گسترش فرهنگ اسلام و انقلاب بیش از پیش حضور فعال داشته و از این ابزارها و فضاها، بهترین و بیشترین بهره را برای صدور اسلام و انقلاب ببرند.

کارشناس مشاوره حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: باید روحانیون این فضا را بشناسند و با زبان رسانه آشنا باشند، تا شاهد گسترش اسلام ناب و انقلاب در دنیا باشیم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha