دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
مولوی سید العارفین

حوزه/ رئیس مرکز علوم اسلامی پیشاور پاکستان گفت: پیشنهاد می کنم هیأتی از علمای شیعه وسنی با حمایت از جمهوری اسلامی ایران در اسلام اباد پاکستان تشکیل شود و با سفیران کشور های اسلامی ملاقات کرده، آنان را با مشکلات و مسائل جهان اسلام متوجه کرده، از آنان بخواهند دولتهای خود را وادار نمایند اختلافات را از بین ببرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مولوی سیدالعارفین رئیس مرکز علوم اسلامی پیشاور پاکستان در دیدار مسئول خانه فرهنگ ایران با تقدیر از نقش و تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در وحدت جهان اسلام، ایران را تکیه گاه ملت های مسلمان دانست و  گفت: امام خمینی(ره) با فراست و کیاست خود، توطئه های دشمنان اسلام را درک می کرد و برای عامه آشکار می ساخت؛ در همین راستا برگزاری هفته وحدت در ماه ربیع الاول و تعیین کردن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از جمله این ابتکارات به شمار می رود به طوری که هم اینک روز قدس، در جهان اسلام نهادینه شده و مسلمانان جهان در این روز راهپیمائی می کنند و علیه آمریکا و اسرائیل شعار می دهند.

وی در پیشاور گفت: حکمرانان کشورهای اسلامی ادعا می کنند که آنان مخالف اسرائیل بوده ولی متأسفانه با یکدیگر بر سر پیکار هستند.

هیات علمای شیعه و سنی در اسلام آباد تشکیل شود

رئیس مرکز علوم اسلامی پیشاور پاکستان پیشنهاد کرد هیأتی از علمای شیعه وسنی با حمایت جمهوری اسلامی ایران  در  اسلام آباد پاکستان تشکیل شود و با سفیران کشور های اسلامی ملاقات کرده آنان را با مشکلات و مسائل جهان اسلام متوجه کرده و از آنان بخواهند دولتهای خود را وادار کنند اختلافات را از بین ببرند.

وی همچنین یک جلد کتاب با عنوان " تنها مجاهد جهاد افغانستان : حضرت مولانا راحت گل " به مسئول خانه فرهنگ اهداء نمود. این کتاب تالیف نامبرده در خصوص خدمات پدرش مولانا راحت گل می باشد که درجنگ افغانستان علیه شوروی انجام شده است.

آشنایی با مرکز علوم اسلامی پیشاور

خاطر نشان می شود مرکز علوم اسلامی پیشاور مدرسه ای دینی است که در کنار دانشگاه پیشاور قرار گرفته، این مدرسه در سال 1969 میلادی به دست مولانا راحت گل تاسیس شد و ایشان اولین رئیس این مدرسه بود. در جنگ شوروی و نیروی جهادی افغانستان  این مرکز شهرت خاصی پیدا کرد، زیرا مولانا راحت گل با همه احزاب جهادی روابط خوبی داشت و به فکر اتحاد و یکپارچگی آنان بود. رهبران احزاب جهادی نیز پیوسته با مولانا راحت گل در تماس بودند. بعد از رحلت مولانا راحت گل در روز پنجشنبه16 ژوئیه 2006 سید العارفین طبق وصیت نامه پدرش مسئولیت مدرسه علمیه را به عهده گرفت.

هم اینک در این مدرسه پانصد طلبه تحصیل می کنند که از این تعداد دویست نفر به طور  شبانه روزی در مدرسه حضور داشته و سیصد طلبه روزها در کلاس ها حاضر می شوند. علماء و اساتید دانشگاهی نیز به این مرکز مراجعه کرده و مسائل جهان اسلام را بحث وگفتگو می نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha