چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
سید حسن خمینی

حوزه/ تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) گفت: جریان غیر معقول داعش که در جهان اسلام شکل گرفت، نتیجه یک مطلق انگاری است که با عقیده بر اینکه هر کس غیر ما در اسلام را باید کشت، دست به شیعه کشی می زنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی  امروز در مراسم افتتاحیه دانشگاه ادیان و مذاهب در قم  با بیان این که در جامعه امروز جهانی همزیستی ادیان مختلف ضرورت پیدا می کند و با بیان این که باید موانع همزیستی مسالمت آمیز را شناخت اظهارداشت: تا زمانی که این شناخت صورت نگیرد نمی توان آنها را از پیش رو برداشت.

وی بیان این که  جنگ هایی که مبدا دینی دارند  باید هدف فکری اصلی ماقرار گیرد گفت: جدایی پروتستان ها از کاتولیک ها و فساد موجود در درون دربار پاپ و همچنین فضای کلیسای انگلستان، به طور قطع باید مورد مطالعه طلاب قرار گیرد.

تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره)  اظهارداشت: به موانع همزیستی مسالمت آمیز در بین پیروان ادیان به "مطلق انگاری" اشاره کرد و اظهار داشت: مطلق انگاری رفتاری به این معنی است که هیچ رابطه ای بین عقیده و رفتار نیست.

وی در ادامه گفت: اگر گمان کنیم رفتار معتقدین به یک دین در طول تاریخ نشان دهنده عقیده اصلی آن دین است؛ دچار اشتباهی بزرگ شده ایم و همین مسئله آغاز دگماتیسم بزرگی خواهد بود.

یادگار امام خمینی(ره) "مطلق انگاری رغیب" را پر اهمیت خواند و بیان داشت: طبری معتقد است که مرگ روحی یک مُرجئه پیش از مرگ جسمی اش، با بردن نام «حضرت علی(ع)» در مقابل اوست، در صورتی که ما در طول زمان مرجئه های فراوانی می بینیم که نسبت به حضرت امیرالمومنین(ع) حب فراوانی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین  خمینی یکی از آفات علم را "کلی سازی" خواند و گفت: این امر منشاء روانی فراوانی بر روی روح انسان دارد و همین امر باعث سرایت دادن یک رفتار و عقیده بر روی تمامی افراد یک دین و مذهب می شود.

وی افزود: جریان غیر معقول داعش که در جهان اسلام شکل گرفت، نتیجه یک مطلق انگاری است که با عقیده بر اینکه هر کس غیر ما در اسلام را باید کشت، دست به شیعه کشی می زنند.

تولیت حرم امام خمینی(ره) در پایان با معرفی خوارج و اصحاب نساء به عنوان گروه دیگری از مطلق انگاران معرفی کرد و گفت: حضرت علی(ع) سر منشاء اندیشه های اسلامی صحیح است و سرسپردگی با ایشان را جزو افتخارات خود محسوب می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسلامی IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    بسیار عالی و قابل استفاده