یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام رفعتی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه با بیان اینکه روش مباحثه از مباحثه علمی به تکرار درس تقلیل کیفی پیدا کرده گفت: به جای این که مباحثه علمی باشد به تکرار درس برای هم بحث تبدیل شده و امتیازی برای طلبه ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» با اشاره به اهمیت مبحث مباحثه در حوزه، اظهارداشت: مباحثه یکی از سنت‌های بسیار ارزشمند علمی در حوزه علمیه است که متأسفانه این سنت در حوزه‌های علمیه بسیار کمرنگ شده است.

وی با اشاره به دلایل کمرنگ شدن مباحثه در حوزه، بیان کرد: اشتغالات طلاب به امور غیر درسی برای تأمین معاش زندگی و کثرت درس‌ها در پایه‌های دروس از دلایل کم رنک شدن این سنت قدیمی است.

مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه با بیان این که روش مباحثه از مباحثه علمی به تکرار درس تقلیل کیفی پیدا کرده افزود: به جای اینکه مباحثه علمی باشد به تکرار درس برای هم بحث تبدیل شده و امتیازی برای طلبه ندارد.

وی با اشاره به اینکه تکرار درس را با ضبط نیز می‌شود انجام داد گفت: مباحثه علمی این است که آنچه از درس فهمیده می‌شود مورد نقد قرار گرفته و دو طرف یا از نظریه استاد دفاع کنند و یا آن را نقد کنند تا به نتیجه ای علمی برسند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha