یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد شدید از اظهارات دکتر احمد طیب شیخ الازهر مصر، گفتند: انتظار ما از شیخ الازهر این بود که با بیش از ۴ هزار شهید فاجعه منا همدردی کند و حداقل اگر این کار را نمی کند، نمک به زخم آنها نریزد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له شامگاه پنجشنبه در دیدار با فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با تبریک عید غدیر و ابراز تاسف از فاجعه منا، اظهار داشتند: جانباختگان منا، شهیدگونه هستند و خداون ان شالله آنها را با ائمه معصومین(ع) محشور بفرماید.

ایشان با انتقاد شدید از اظهارات دکتر احمد طیب شیخ الازهر مصر، گفتند: انتظار ما از شیخ الازهر این بود که با بیش از 4 هزار شهید فاجعه منا همدردی کند و حداقل اگر این کار را نمی کند، نمک به زخم آنها نریزد.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف شدید از تشکر شیخ الازهر از پادشاه عربستان در خدمت به حاجیان و تاکید بر اینکه نباید از کشتارها برداشت سیاسی کرد، اظهار داشتند: از زمانی که شیخ الازهر استقلال خود را به سبب تحت پوشش قرار گرفتن دولت مصر از دست داد، چنین جریان هایی پیش آمده است.

حضرت آیت الله سبحانی اظهارات دکتر احمد طیب را سبب بی اعتمادی بیشتر الازهر عنوان کردند و گفتند: این مسئله فقط مختص ایران نیست چرا که از چندکشور، جمعیت های زیادی کشته شده اند؛ در صورتی که مدیریت مناسبی وجود داشت، چنین اتفاقی رخ نمی داد.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) را یک نهاد به تمام معنا مردمی دانستند و ابراز داشتند: این نهاد باید تکیه بر مردم داشته باشد و اعتماد ملت را جلب کند.

معظم له بزرگ ترین خدمت به نظام اسلامی را فقرزدایی عنوان کردند و گفتند: نباید اختلاف طبقاتی در کشور مثل امروز باشد چرا که در این صورت به نظام صدمه وارد می شود.

*لزوم پرهیز از استفاده نذورات مردمی در هزینه های جاری کمیته امداد

این مرجع تقلید همچنین بر لزوم مدیریت هزینه های جاری کمیته امداد بدون استفاده از نذورات مردمی تاکید کردند و گفتند: هزینه های جاری را خودتان تامین کنید تا این عمل صددرصد شرعی باشد.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسکراولادی، گفتند: هرعملی که شما انجام دهید ثوابی نیز به ایشان خواهد رسید چرا که کمیته امداد، صدقه جاریه است.   

*کمیته امداد سیاسی نشود

ایشان با اشاره به توصیه ای که به مرحوم عسکراولادی در گذشته داشته اند، اظهار داشتند: در زمانی که در لباس خدمت هستید، اصلا به مسائل وارد سیاسی وارد نشوید؛ خدمت به مردم شیعه و سنی و یهودی و مسیحی ندارد و در محیط کار هیچ نوع مسائل سیاسی نباید مطرح باشد.

معظم له تصریح کردند: در محیط کار باید متمرکز بر خدمت به مردم باشید و از مسائل سیاسی پرهیز کنید.

*انتقاد شدید از زمینه سازی برای حذف اذن شوهر هنگام مسافرت زن

این مرجع تقلید همچنین با انتقاد شدید از مباحث مطرح شده پیرامون زمینه سازی برای سفر زنان بدون اذن همسر، گفتند: برخی افراد که چنین صحبت هایی را مطرح می کنند، آیا فقیه و حقوقدان هستند؟؛ این کشور اسلامی است و همه فقهای شیعه و سنی معتقدند زن بدون اذن شوهر نمی تواند مسافرت کند.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان خاطرنشان کردند: این بحث ها در شان نظام نیست و مسئولیت ها به افرادی محول شود، که فکر و شخصیت اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha