چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
عمامه گذاری طلاب مدرسه علی بن ابیطالب (ع) اهواز

حوزه/ آیین عمامه گذاری ۱۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت علی بن ابی‌طالب(ع) اهواز، با حضور پرشور و گسترده مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین تعمیم طلاب مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب اهواز(ع)، شامگاه گذشته با حضور پرشور مردم به‌ویژه جوانان مؤمن عرب و ولایی منطقه کوی علوی اهواز در مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

همچنین این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و سپس شاعران جوان اهوازی به بیان اشعار خود در وصف جایگاه و عظمت امام علی(ع) پرداختند.

 در ادامه این مراسم، نوبت به مداحی و مولودی‌خوانی حاج نزار القطری رسید که الحق و الإنصاف وی شور و حال وصف‌ناپذیری را به این محفل امام زمانی بخشیده بود.

مردم آماده اجرای مراسم عمامه گذاری

اما مهمترین بخش از این برنامه مربوط می‌شد به بخش تلبس و عمامه گذاری 10 نفر از طلاب که اگرچه تا آن لحظه به‌طور تقریبی در حدود دو ساعت از زمان برنامه گذشته بود، اما مردم همچنان با همان شور اولی و حتی بیشتر آماده استقبال از طلابی شدند که تا لحظاتی دیگر وارد مرحله جدیدی از زندگی خود خواهند شد.

عمامه گذاری با صلوات جوانان

سرانجام انتظارها به سر رسید و مجری برنامه نام نخستین طلبه جوان مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) اهواز را قرائت کرد و بخش اصلی برنامه با صدای صلوات و هلهله زنان و دست‌های جوانان آغاز شد.

کجایند دشمنان اسلام تا ...

سرانجام در این مراسم معنوی، تک‌تک طلاب توسط آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، شدند.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی کوتاه اظهار داشت: دشمن از این‌همه شور و نشاط علوی در خود فرو خواهد رفت و وهابیان ملعون خواهند سوخت.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها کجایند که این مردم عاشق، مؤمن و ولایی را ببینند و از این شورونشاط علوی بسوزند و بمیرند! با قاطعیت اعلام می‌کنم که امشب، همان شبی است که باید با صدای بلند فریاد زنیم که ما عاشقان و رهروان علی بن ابی‌طالب(ع)، قسم یاد می‌کنیم که تا آخرین نفس بر ولایت این امام همام که استمرار آن همینک توسط نائب بر حق آقا امام زمان(عج) ادامه یافته، استوار خواهیم ماند.

آغاز فصل جدیدی از زندگی طلبگی برای طلاب معمم شده

همچنین در این مراسم، 10 نفر از طلاب مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب اهواز، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند و بدین ترتیب آماده آغاز فصل جدیدی از زندگی طلبگی خویش شدند.

لازم به ذکر است، مدرسه علمیه سفیران هدایت علی بن ابی‌طالب(س) اهواز، یکی از مدارس فعال کلان‌شهر اهواز است که رسالت خویش را تربیت طلاب عرب‌زبان و مبلغ قرار داده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha