شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ اندیشمند لبنانی گفت: نظام اجتماعی اسلام برای آزادگیِ نفس اهمیت ویژه‌ای قائل است چراکه به واسطه آن می‌توان به حقایق دست‌یافت و آن‌ها را پذیرفت.

استاد وائل علی، اندیشمند لبنانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، به تبیین تأثیرات جهانی و دستاوردهای معنوی همایش‌هایی با حضور چهره‌های سرشناس فرق اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران با حضور آحاد مردم و رهبر حکیم و فرزانه آن، زمینه بسیار مساعدی جهت همبستگی مسلمانان جهان ایجاد کرده است.

این اندیشمند لبنانی، ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه را، مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت علمای جهان اسلام دانست و اظهار داشت: حضور اندیشمندان اسلام در کنار هم می‌تواند گام مهمی در اتحاد و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام باشد.

وی، در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش ائمه اطهار(ع) در فرهنگ و تمدن اسلامی بیان داشت: برای شناخت جایگاه ائمه اطهار(ع) در فرهنگ اسلامی باید ابعاد گوناگون فعالیت آنها ازجمله علاقه‌های و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، علمی، عمرانی و همچنین حضور در نظام حکومتی وقت را مورد ارزیابی قرارداد.

استاد وائل علی، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) با تحمل سختی هایی که بر آن‌ها متحمل می‌شد فرهنگ اسلامی را برای آیندگان حفظ کردند ازاین‌رو ما نیز باید با شناخت عملکرد آنها تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کارگیریم.

اندیشمند لبنانی با اشاره به اهمیت اسلام به حریت و آزادگی، اذعان داشت: نظام اجتماعی اسلام برای آزادگیِ نفس اهمیت ویژه‌ای قائل است چراکه به واسطه آن می‌توان به حقایق دست‌یافت و آن‌ها را پذیرفت.

استاد وائل علی در پایان سخنان خود با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در ترویج آزادگی و عدالت‌خواهی در عرصه جهانی، اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران توانست در برابر فشارها و توطئه‌های زورگویان ایستادگی کند و امروز الگویی ارزشمند برای مردم عدالت‌خواه جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha