شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 359462
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
جوانان مصر

حوزه/ پس از کودتای السیسی، تمایل دانش آموزان و دانشجویان مصری برای تحصیل در مراکز الازهر کاهش یافته و به موازات آن میزان موفقیت تحصیلی این مراکز نیز با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه مصری الشعب، دانشگاه الازهر مصر از مراکز آموزشی مهم این کشور است که در شعبه های مختلف خود به تدریس رشته های مختلف علوم انسانی و دینی و حتی مهندسی و پزشکی می پردازد و مدارس الازهر نیز در سطوح مختلف ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان به موازات آموزش و پرورش این کشور دانش آموزان مصری را به خود جذب می کند.

استقبال از مراکز وابسته به این دانشگاه پس از کودتای السیسی رو به کاهش گذاشته تا جایی که برخی ناظران براین باورند توطئه ای با هدف تضعیف الازهر در جریان است تا تعداد دانشجویان و دانش آموزان مراکز الازهر در سال های پیش رو کاهش یابد و از رونق آن کاسته شود.

امسال نیز تعداد دانش آموزان ممتاز داوطلب برای تحصیل در الازهر کاهش یافته و بیشتر این ممتازان مایل به تحصیل در مراکز دانشگاهی عمومی هستند و به عنوان نمونه در استان سوهاج بسیاری از مسئولان استانی مانع تحصیل فرزندان خود در الازهر می شوند و تعداد دانش آموزان و دانشجویان زیر نظر آموزش و پرورش رو به افزایش است.

در استان الشرقیه نیز حدود 7 هزار دانش آموز دختر و پسر مراکز الازهر در سال گذشته از این مراکز خارج شده و وارد نظام آموزش و پرورش دولتی شده اند و همین باعث شده تعداد دانش آموزان برخی کلاس های مراکز الازهر فقط ده نفر باشد و این اتفاقی است که در تمام استان ها قابل مشاهده است.

از سوی دیگر آمارها نشان می دهد که موفقیت تحصیلی الازهر  در سال گذشته 28 درصد افت داشته و این نشان می دهد که الازهر در آستانه فروپاشی است و کمکی نیز از سوی دولت دریافت نخواهد کرد و این در حالی است که علمای وابسته به الازهر نیز سرگرم اظهار نظرهای سیاسی خود هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha