یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
حجت الاسلام رسول خواجه کریمی

حوزه/ کشور های اسلامی باید برای ساماندهی عملیات حج، مجمعی تشکیل دهند تا در سال های آینده، شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

حجت الاسلام  رسول خواجه کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان با تسلیت فاجعه منا، گفت: منا یکی از مناطق استراتژیک در عملیات حج است و دارای شرایط حساسی است.

وی افزود: حکام سعودی برای جلوگیری از فاجعه منا در مراسم روز عید قربان، باید برنامه ریزی مناسب تری صورت می دادند واگر مراسم حج را با همکاری سایر کشورها برگزار می کردند و از نیروهای کارکشته بهره می بردند، شاهد این فاجعه نبودیم.

امام جمعه خوانسار با بیان این که امسال مراسم حج دارای ویژگی خاص درگیری عربستان سعودی در جنگ علیه مردم بی گناه یمن بود، گفت: برگزاری مراسم حج در این شرایط، رسیدگی ویژه ای را می طلبید.

وی با تاکید بر سوء مدیریت و بی کفایتی حکام سعودی در اداره حج، گفت: کشور های اسلامی باید برای ساماندهی عملیات حج، مجمعی تشکیل دهند تا در سال های آینده، شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

حجت الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به برقراری فضای معنوی و حزن انگیز در کشور با ورود شهدای حادثه منا، گفت: برگزاری مراسم یادبود از سوی مقام معظم رهبری برای شهدای حادثه منا، برگزاری جلسات مشابه در سراسر کشور از سوی ائمه جمعه، تشییع با شکوه توسط مردم، تسلی خاطر بازماندگان است، ولی در عین حال از مسئولین دولت و قوه قضائیه انتظار می رود به صورت جدی پیگیر این موضوع باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha