یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ سومین همایش ملی حدیث رضوی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:امام رضا(ع) نقشی بی بدیل و استثنایی در نجات معارف نبوی از مهجوریت و مظلومیت داشتند زیرا ایشان از علم و دانش وحیانی برخوردار بودند و هرچه می گفتند از قرآن بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی پیش از ظهر امروز در سومین همایش حدیث رضوی که در موسسه دارالحدیث برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: استفاده از پژوهش های علمی نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ متعالی رضوی خواهد داشت.

وی افزود: امت اسلامی به واسط شرایط سختی که پس از دوران پیامبر(ص) در جامعه اسلامی ایجاد شد و همچنین نقل حدیث یک صد سال ممنوع گردید، از یک نعمت بزرگ الهی محروم شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: افرادی که سعی کردند تا حق صاحبان حق را پس بزنند، نقل هرگونه حدیثی از پیامبر(ص) را ممنوع کردند؛ این تلاش باعث شد نسل های مختلف مردم از آنچه که حقیقت ماجرا بود غافل بمانند.

وی با اشاره به محدثان در تاریخ تشیع افزود: این بزرگان، شیفته فرهنگ اهل بیت(ع) بودند و با تمام توان در زمینه نشر معارف تشیع تلاش کردند و واقعا تاریخ ما به آنها مدیون است زیرا آنها با تلاش خود در سخت ترین شرایط این احدیث را به ما رساندند.

وی گفت: امام رضا(ع) نقشی بی بدیل و استثنایی در نجات معارف نبوی از مهجوریت و مظلومیت داشتند زیرا ایشان از علم و دانش وحیانی برخوردار بودند و هرچه می گفتند از قرآن بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بین کرد: این همه حدیث ناب به ما رسیده است و ما باید سعی کنیم تا این همه معارف غنی را در زندگی خود به کار برده و سبک زندگی رضوی که همان سبک زندگی نبوی و علوی و قرآنی است را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که معارف رضوی گنجینه ارزشمندی برای رشد و بالندگی جامعه اسلامی است و در این گونه همایش ها است که باید ازین ظرفیت ها به خوبی استفاده شود و این معارف را به دنیا منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این روایت میتواند افکار و اعمال غیر شیعیان و غیر مسلمانان را نیز اصلاح کند و آنها را با سبک صحیح زندگی آشنا کند و در مواقع باید سبک زندگی خود را ازاین سیره عمیق دریافت کنیم.

دانشی با ذکر این مطلب که پژوهشگران بیش از 15 استان در این همایش مقاله دادند، تصریح کرد: با این اوصاف و بر اساس آمارها نیمی از کشور در این همایش شرکت پژوهشی و علمی داشته اند که می تواند نقش مهمی در فراگیر کردن علوم رضوی و اهل بیت(ع) داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha