شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پاسخ به شبهات

حوزه/ کارشناس حوزوی با اشاره به ضرورت پاسخگویی به شبهات، گفت: امروز باید با اهرم استدلال و منطق پاسخ شبهات در زمینه های مختلف را بدهیم.

حجت الاسلام سید محسن موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در خرم آباد با بیان این که ریشه وجودی مباهله در قران و کلام وحی آمده است، گفت: جریان مباهله در نزدیکی مسجدی به نام مسجدالاجابه روی داد،

وی با اشاره به اینکه مباهله دارای ابعاد گوناگونی از جمله ایمان به هدف است، خاطر نشان کرد: ایمان به هدف باید به گونه ای باشد که شخص حاضر شود خود و نزدیکترین بستگانش را در دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی جامعه فدا نماید.

وی با تاکید بر این که از دیگر ابعاد مباهله میتوان به برگ برنده آن یعنی دعا بعنوان سلاح کارآمد مومن اشاره کرد و یاداور شد:با اندکی تامل در جریان مباهله پیامبر گرامی اسلام (ص) به خوبی عمق ایمان و هدف مسلمان مشخص خواهد شد.

این کارشناس حوزوی افزود: مطلب مهم و اساسی در جریان مباهله، وجود امیرالمومنین(ع) در کنار رسول الله(ص) می باشد که در تمام اهداف و برنامه های ایشان تا پای از دست دادن جان مبارک خود، پیامبر(ص) را یاری می کردند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز نیز در عصر ارتباطات، وجود گفتگو و مذاکره ضروری است، افزود: امروز باید با اهرم استدلال و منطق پاسخ شبهات در زمینه های مختلف را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه چنانچه مومنان محکم و راسخ بر اعتقادات و ایمان خود بایستند، باطل مجبور به عقب نشینی خواهد شد، تصریح کرد: هدف شاخص مباهله گفتگوی بین ادیان و مذاکره و استدلال قوی و صحیح است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha