دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حجت الاسلام محمد محسن حسینی پور

حوزه/ راهکار برخورد با جنایت آل سعود، تعطیلی حج به عنوان واجب موکد الهی نیست، چون اگر حج تعطیل شود، در زمین دشمن بازی کرده و آن ها به یکی از بزرگترین خواسته های خود دست می یابند.

حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور در گفتگو با خبرنگار«حوزه» از یزد در خصوص علت فاجعه درناک منا، گفت: درخصوص این حادثه دردناک بحث ها و نظریات مختلفی وجود دارد، با توجه به حوادثی که امسال در حج اتفاق افتاد من جمله سقوط جرثقیل در مسجد الحرام، افتادن پنکه و چند مورد آتش سوزی در هتل حجاج در مکه و... که حج امسال را به معنای واقعی کلمه خونین و شائبه عمدی بودن این اتفاقات توسط آل سعود را قوت بخشیده است.

وی با بیان این که بستن دو راه از سه راه موجود در مناء که برای حجاج در نظر گرفته شده بود و هدایت جمعیت عظیم به یک راه باریک انسان را مشکوک می کند افزود: با توجه به اتفاقات تلخی که در حج امسال روی داد معتقدم در پشت پرده این حوادث دستی در کار بوده و این اقدامات خونین با برنامه ریزی قبلی انجام شده است.

 حجت الاسلام حسینی پور تصریح کرد: اگر هم خوشبینانه به موضوع نگاه کنیم علت این حادثه عدم برنامه ریزی و بی تدبیری در مدیریت حج از سوی افرادی که اخیراً در عربستان روی کار آمده اند و فرستادن نیروهای فعال و باتجربه برای حمله به یمن و استفاده از سربازان کم تجربه برای تأمین حج این چنین اتفاقات تخلی روی می دهد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد اضافه کرد: با تأملی در نگاه، افکار و برخورد وهابیون با شیعیان و دیگر مسلمانان، واقعاً تعجبی نیست که چنین اتفاقاتی درحج روی دهد و حتی در آینده هم تکرار شود. 

* انفعال جهان اسلام

حجت الاسلام حسینی پور با بیان این که مقابله با این گونه حوادث همت همه جهان اسلام را می طلبد، تاکید کرد: متأسفانه تاکنون جهان اسلام در قبال حوادث دیگری هم که در یمن، عراق و سوریه و... که با حمایت های مالی و نظامی وهابیت کثیف به سرکردگی آمریکا، اسرائیل و انگلیس خبیث اتفاق افتاده منفعلانه برخورد کرده اند.

 وی با بیان این که اتحاد مسلمانان جهان نقشه های شوم دشمن علیه مسلمانان را درنطفه خفه می کند، هشدار داد: اگر مسلمانان جهان در قبال حادثه مناء و دیگر جنایالت آل سعود به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، موضع قاطعانه ای اتخاذ نکنند این حوادث در آینده هم تکرار خواهد شد.

وی یادآور شد: مواضع جهان اسلام تاکنون آن قدر منفعلانه بوده  که انسان هایی که هیچ اعتقادی به مبانی دینی ندارند خود را خادم الحرمین جا زده اند و صد در صد برخلاف وظایف خود به عنوان کلیددار کعبه عمل می کنند که حادثه مناء یکی از خیانت های آل سعود در حق جهان اسلام محسوب می شود.

 *عدم استفاده از ظرفیت حج

وی تصریح کرد: از مواردی که کمتر به آن توجه می شود این است که متاسفانه آن گونه که باید و شاید مسلمانان نتوانسته اند از ظرفیت عظیم حج که عامل ایجاد الفت بین مسلمانان و اتحاد جهان اسلام بر علیه کفر و برائت از مشرکین است، بهره برداری کنند که علت اصلی آن عدم اعتقاد سردمداران حج به اسلام و ایستادگی در مقابل کفر است.

 معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه عده ای معتقدند که با توجه به این که حج، امنیت زائرین را به خطر انداخت،ه باید آن را تعطیل کرد، گفت: چون حج واجب مؤکد الهی و یک مسئله بسیار مهم است، لذا نمی توان آن را تعطیل کرد.

 *حادثه مناء توطئه ای برای تعطیلی حج

وی تاکید کرد: چه بسا وهابیون به سرکردگی آمریکا، اسرا‍ئيل، انگلیس و دیگر سران کفر که دست به دست هم داده اند تا با همکاری یکدیگر به نحوی حج را با وجود این که نمی توانیم بهره ی حداکثری را از آن ببریم، تعطیل کنند.

حجت الاسلام حسینی پور ادامه داد: راهکار برخورد با جنایت آل سعود، تعطیلی حج به عنوان واجب موکد الهی نیست، چون اگر حج را تعطیل کنیم، در زمین دشمن بازی کرده ایم و آن ها به یکی از بزرگترین خواسته های خود دست یافته اند. لذا همه ما باید در اظهار نظر های خود دقت بیشتری کنیم و با دشمن هم زبان نشویم و تصمیم گیری نهایی در خصوص حادثه مناء را به ولی فقیه، مراجع عظام تقلید و سران کشور بسپاریم .

*چند سوال از شبهه افکنان

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد افزود: در شبکه های اجتماعی این بحث مطرح شده که پولی که صرف هزینه رفتن به حج می کنیم را صرف بیماران سرطانی، فقیران، بیکاران جامعه  و زوج های جوان و... کنیم، سئوال من از کسانی که این شبهه را ایجاد می کنند این است مگر زمان رسول الله(ص) فقیر و بیماری نبوده است و بیماری و فقر منحصر به زمان ما است؟! آیا در گذشته هزینه حج با آن همه سختی ها و مشقات که افراد باید پیاده و یا سوار بر شتر و... قریب به یک ماه خود را به مکه می رساندند، زیادتر بود یا در حال حاضر؟!

*برای تحقق یک اصل نباید اصول دیگر را زیر سئوال برد

 معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد اضافه کرد: البته اسلام در رابطه با رسیدگی به فقرا تاکید زیادی دارد، اسلام همان اندازه که نسبت به بحث حج حساس است، تأکید بر رسیدگی به فقرا و مستمندان دارد، ولذا وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، یکی از اقدامات امام(ره) تشکیل کمیته امداد برای رسیدگی به فقرا بود، بنابراین اسلام هیچ گاه نسبت به فقرا غافل نبوده، اما این بدین معنا نیست که ما برای رسیدن به یک اصل از اصول اسلامی و انسانی، اصل دیگری را زیر سئوال ببریم و آن را تعطیل کنیم، مثلاً نماز را تعطیل کنیم، چون می خواهیم روزه بگیریم و یا برعکس، یا نماز را به خاطر جهاد تعطیل کنیم. ابی عبدالله الحسین(علیه السّلام) در حین جهاد به اقامه نماز ظهر می ایستد و یا امیرالمومنین(ع) در جنگ ها یک نگاهشان به دشمن بود و یک نگاهشان به آسمان که چه زمانی وقت نماز می شود، بنابراین این رفتار ائمه(ع) نشان می دهد هیچ گاه نمی توان یک واجب را به خاطر واجب دیگر تعطیل کرد.

*تزریق شبهه تعطیلی حج در شبکه های مجازی

حجت الاسلام حسینی پور یادآور شد: کسانی که خواستار تعطیلی حج برای استفاده از پول آن در راه درمان بیماری ها و فقرا هستند، وسوسه های شیطانی است که از جاهای دیگر به جامعه اسلامی تزریق می شود و ما بی توجه به عمق مطلب، مخصوصاً در فضاهای مجازی و در گروه های مختلف انتشار می دهیم، اگر ما نسبت به آثار حج در جامعه اسلامی و انسانی توجه داشته باشیم هیچ گاه این حرف را نمی زنیم.

*با تعطیلی حج دشمن گستاخ تر می شود

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: با تعطیلی حج  و عقب نشینی مذهبی، دشمن گستاخ تر می شود و فردا دست نشانده های سعودی اقدام به ربایش شیعیان در عراق می کنند تا زیارت کربلا  و نجف و کل عتبات نیز تعطیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha