یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طلاب

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، از تحصیل ۱۵۰ طلبه پایه های ۱تا ۶ در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام امیر بیرانوند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد ،با اشاره به اینکه مدرسه علمیه صادقیه  در سال ۱۳۸۸ به همت آیت الله صادقی تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد بنا نهاده شد گفت:این مدرسه  از همان سال به تربیت افراد علاقمند به علوم حوزوی مشغول شده است.

وی با بیان اینکه خرداد ماه سال جاری ۳۰ طلبه از این مدرسه فارغ التحصیل و برای ادامه دروس حوزوی به مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد منتقل شده اند، افزود: همچنین تعداد مدرسان مشغول به خدمت در این مدرسه ۱۰نفر می باشد که با ارزیابی های مستمر از تدریس این اساتید توسط مرکز مدیریت حوزه نسبت به رفع نقاط ضعف آموزش مدرسان و تقویت نقاط قوت تدریس آنها اقدام می شود.

حجت الاسلام بیرانوند، با بیان اینکه امسال برای ارتقاء کیفیت آموزش در این مدرسه بر نحوه تشکیل کلاس ها نظارت می شود بیان داشت: نظارت مستمر بر امر مباحثه طلاب و اهمیت به این بحث بعنوان جز لاینفک حوزه در دستور کار مدیریت اجرایی این مدرسه است.

این استاد حوزه، در ادامه با اشاره به اینکه امسال به منظور تجلیل از طلاب نمونه این مدرسه یک اردو با حضور ۴۰نفر از طلاب و خانواده های آنها برگزار شد تصریح کرد:تا پایان ترم جاری نیز برای طلابی که دارای تراز معدل الف باشند نیز اردوی تشویقی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود هزار جلد کتاب در کتابخانه مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد موجود است، خاطر نشان کرد:طلاب می توانند از کتابخانه سنتی و دیجیتال این مدرسه با منابع معتبر تاریخی،فقهی و اصولی برای تحقیق و پژوهش استفاده نمایند.

معاون آموزش و پژوهش مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، با اشاره به اینکه اواخر آبان امسال کارگاه آموزش مقاله نویسی برای طلاب در این مدرسه برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد:سال گذشته طلاب این مدرسه در مرحله استانی مسابقات ۵ مقاله برتر را در زمینه های تفسیر قران،تاریخ اسلام و مبانی فقیه ارائه دادند.

حجت الاسلام بیرانوند با بیان اینکه هم اکنون ۲۵نفر از طلاب این مدرسه در سطح جامعه به امر تبلیغ علوم دینی مشغول اند یاداور شد:در تابستان ۹۴نیز تعداد ۳۰ نفر از طلاب این مدرسه با شرکت در اردوهای جهادی به مردم مناطق محروم خدمت رسانی کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در ایام محرم امسال نیز طلاب در هیات مذهبی،حسینیه ها و تکایا به امر تبلیغ مشغول می شوند خاطر نشان کرد:در این مدرسه نیز مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طبق هر سال با حضور پرشور مردم برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha