یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عزاداری امام حسین

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان گفت:مبلغان باید مباحث عاشورا را به مسایل امروز گره بزنند و عشق به امام حسین (ع) باید منجر به اطاعت از امام زمان(عج) بشود.

حجت الاسلام محمد حسین کتابچی، استاد حوزه علمیه اصفهان، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان اظهارداشت: امروز مبلغان باید به دنبال شناسایی نیازهای مردم و جامعه  بوده و  سخنرانی ها و منبرهای خود را بر اساس نیاز های مردم تنظیم کنند.

وی با بیان ضرورت به روز رسانی مباحث تاریخی افزود: مبلغان باید مباحث عاشورا را به مسایل امروزگره بزنند و عشق به امام حسین (ع) باید منجر به اطاعت از امام زمان(عح) بشود.

امام جمعه شهر خورزوق اصفهان، خاطر نشان کرد: اگر مخاطب مبلغین،یعنی مردم امروز از یزید1400 سال پیش متنفرند،به  واسطه روشن گری ها و تبیین هایی است که از سوی مبلغین و علما برای مردم صورت گرفته است،بنابراین طلاب و روحانیون ملبغ باید به نحوی موضوعات مطرحی خود را بیان و انتخاب کند که از یزیدیان امروز نیز غفلت نشود.

حجت الاسلام کتابچی گفت: لازم است همه مردم به بهترین وجه از فرصت محرم و صفر استفاده نمایند.

 وی با اشاره به اهمیت عزاداری در ایام محرم، تاکید کرد: در کنار عزاداری باید از درس های عاشورا هم نهایت بهره را برد.

استاد حوزه علمیه اصفهان، با تاکید بر اینکه، مداحان باید اهمیت جایگاهی را که در آن قرار گرفته اند را بدانند، با انتقاد از سبک های نا متعارف در مداحی ها گفت: مداحان باید در نظر داشته باشند که اولین مرثیه خوان عزای امام حسین(ع)، خداوند و دومین آن حضرت جبرئیل بوده است، لذا بدانند در چه جایگاه بزرگی قرار گرفته اند و دیگر حاضر نخواهند بود هر لفظی، هر شعری و هر سبکی رابه کاربرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه مردم برای حضرت سید الشهداء (ع)شور دارند، لذا این شور باید همراه با شعور تقویت شود تا امام حسین(ع)از ما راضی باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha