دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
ابوالحسن حسن زاده - امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این‌که "هیهات منا الذله" شعار محوری اباعبدالله(ع) بود، گفت: بصیرت حسینی به معنای دارا بودن روحیه استکبارستیزی در همه ابعاد بوده و عزاداری ها نیز باید نمایانگر این روحیه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، شامگاه چهارشنبه، در همایش سفیران نهضت حسینی، با تسلیت فرارسیدن ایام حزن و اندوه مسلمانان ماه محرم‌الحرام، اظهار داشت: ماه محرم یکی از ماه‌های حرام سال است که خداوند متعال، جنگ و خون‌ریزی را در آن حرام اعلام کرده، اما سپاه کفر که در ظاهر یدک‌کش نام اسلام بودند، این حرمت را شکسته و خون با عظمت آقا اباعبدالله الحسین(ع) را در این ماه به زمین ریخته و جهان هستی را تا ابد داغدار کرد.

وی ماه محرم را زمانی برای يادآوری دلاورمردي‌هاي ياران باوفای اباعبدالله الحسين(ع)، فداكاري‌هاي زينب كبري(س)، حضرت سجاد(ع) و  اسراي كاروان حسین‌ابن‌علی عنوان کرد و افزود: اين ماه، يادآور خطبه‌ها و شعارهاي آگاهی‌بخش سالار شهيدان، نطق آتشين حضرت زينب(س) و خطبه‌های جان سوز چهارمین امام شیعیان است که همه هیئات مذهبی باید با شور و شعور حسینی به برگزاری باشکوه آیین‌های عزاداری بپردازند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به بیان سخنانی پیرامون بصیرت حسینی و وظایف دسته‌جات عزاداری پرداخت و ابراز داشت: بصیرت حسینی به معنای دارا بودن روحیه استکبارستیزی در همه ابعاد بوده و عزاداری ها نیز باید نمایانگر این روحیه باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده ، با تأکید بر این‌که هیهات منا الذله شعار محوری اباعبدالله(ع) بود، تصریح کرد: این شعار باید آن‌چنان گسترش یابد که به شعار یکپارچه ملت‌های آزادی‌خواه جهان در مواجه با ظلم و جور جهانی قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان به وظایف طلاب و روحانیون در خصوص حضور در دسته‌جات عزاداری و هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: بر هر طلبه و روحانی لازم است که در این ایام غم‌آلود، در مناطق تبلیغی حضور یافته و مردم را با فرهنگ و سبک زندگی عاشورایی آشنا سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha