دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
مجتمع ولایت مشهد

حوزه/ مدیرعامل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت گفت: سالانه بالغ بر ۱۶۰ هزار خانواده از خدمات این هتل استفاده می نمایند.

مدیرعامل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تاریخچه و ضرورت راه اندازی این مجتمع اقامتی و فرهنگی  اظهارداشت: بر اساس ضرورت خدمت رسانی شایسته به جامعه روحانیون و طلاب و برحسب تشخیص و صلاحدید و عنایات مقام معظم رهبری ،ایجاد مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت با هدف ارائه خدمت به روحانیون و طلاب ایران اسلامی به عنوان زائران حرم مطهر امام رضا (ع) مورد توجه قرار گرفته و درشهریور سال 92  آماده بهره برداری قرار گرفته است .

سید هاشم حسینی، افزود: در گام اول این مجموعه به شورای عالی حوزه های واگذار شد ولی با توجه به ماهیت کاری این شورا ، تصمیم گرفته شد تا جهت بهره برداری شایسته و مناسب این مجموعه به مرکز خدمات حوزه های علمیه واگذار گردد.

وی گفت: بعد از این تصمیم طی مدت 4 ماه این مجموعه 28 هزار مترمربعی که دارای 258 واحد اقامتی و فضای عمومی شامل راهرو، سالن اجتماعات ، حسینیه ، لاندری ، آشپرخانه و رستورانت می باشد ، تجهیز و آماده ارائه خدمات شد.  

مدیرعامل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت، در خصوص جامعه هدف و مخاطب این مجتمع بیان داشت: قشر اول مخاطب این مجتمع طلاب غیر شاغل حوزه های علمیه سراسر کشور می باشد که هدف ما خدمت رسانی هر بهتر به  این افراد و خانواده های آنان می باشد.

به گفته وی، طلاب شاغل و کارکنان مراکز حوزوی در اولویت های بعدی استفاده از خدمات این مجتمع می باشند .

حسینی، با بیان اینکه ثبت نام استفاده از خدمات  مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت از طریق سامانه مرکز خدمات حوزه های علمیه سخا انجام می شود، یادآورشد:  این مجتمع در میان مراکز اقامتی و هتل های مشهد، نزدیکترین فاصله را به حرم مطهر می باشد، و  طبق مصوبه ، استفاده اقوام درجه یک نیز در ایام غیر پیک به راحتی و در ایام پیک با ملاحظاتی انجام می شود.

وی، اضافه کرد: در راستای انجام تخصصی وظائف و رسیدگی هر چه بیشتر به امور اقامت شایسته زائران حوزوی، در مسید هاشم حسینی مدیر مجتمع ولایت مشهدجتمع فرهنگی اقامتی ولایت، معاونت های مختلفی چون داخلی،  اداری و مالی، فناوری اطلاعات، فرهنگی و پشتیبانی ، راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در نظرسنجی های به عمل آمده رضایت 85 درصدی  مخاطبان را توانسته ایم جلب کنیم ، گفت: در صدد هستیم تا با ارائه خدمات نوین بتوانیم سطح خدمات مجتمع را از حیث کمی و کیفی ارتقاء بخشیم .

مدیرعامل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت،  با بیان اینکه در طول سال گذشته70 درصد سطح اشغال داشته ایم ، خاطرنشان کرد: مدت اقامت در این مجتمع برای 5 روز و 4 شب است .

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال 94 ، 80 درصد ظرفیت مجتمع پر بوده است ،  تصریح کرد: در همین مدت  بیش از 60هزار نفر خانواده دوره های 4 شب را  در این مجتمع سپری کردند.

به گفته حسینی، بالغ بر 160 هزار خانواده در طول سال از خدمات این هتل استفاده می نمایند.

وی در بخش دیگری  از سخنان خود با بیان اینکه این مجتمع در کنار خدمات اقامتی خود،  فعالیت های دیگری هم انجام می دهد، اذعان داشت:  یکی از فعالیت های ما انجام کارهای فرهنگی با حضور اساتید مختلف حوزوی برای زائران و  پرسنل می باشد.

مدیرعامل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم در این هتل، ارائه خدمات مشاوره اسلامی به زائران و میهمانان است؛ در این زمینه علاوه بر استفاده از اساتید مدعو کشوری از اساتیدی که در آستان قدس رضوی نیز حضور می یابند، استفاده می شود که در همین زمینه در سه ماهه ابتدای سال 304 مشاور در این مجتمع مشغول فعالیت بودند.

وی  با یادآوری اینکه، جلسات مشاوره با حضور اساتید فن به صورت کار ویژه فرهنگ دینی مورد توجه قرار می گیرد، عنوان داشت: این برنامه شاخص در راستای مشورت دهی در زمینه های خانواده، تربیت فرزند، ازدواج، مشکلات شخصی و ... می باشد که به صورت کاملا خصوصی و محرمانه برای میهمانان و پرسنل مجتمع انجام می پذیرد.

وی اظهارداشت: از دیگر اقدامات ما در راستای خدمات رسانی به خانواده های حوزوی راه اندازی تورهای گردشگری در سطح شهر مشهد و اماکن زیارتی استان می باشد، که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است .

حسینی، تصریح کرد: هم چنین برای ارتقای راندمان کاری، کارکنان این مرکز، جلسات آموزشی نظیر شناخت صنعت هتلداری، الگوی رفتار و آداب معاشرت، بهداشت و ایمنی، آموزش دفاع شخصی  در طول سال برگزار می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مخاطب اصلی مجتمع ولایت طلاب متاهل ایرانی مشغول تحصیل هستند،گفت:  درحال حاضر این مجتمع برنامه ای برای  طلاب مجرد، طلاب خواهر و طلاب غیرایرانی ندارد اما در صدد هستیم تا در مکان های جداگانه برای این امر تهیه نماییم.

به گفته مدیرعامل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت ، برای طلاب مجرد بیشترین تقاضا به صورت گروهی  در قالب اردو است، لذا برای ساماندهی این امر طبق تصمیم شورای سیاست گذاری مجتمع، سه استان خراسان، قم و فارس برای این امر در نظر گرفته شده است.

۳۱۳/۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha