چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت الاسلام تکیه ای

حوزه/ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: امام حسین(ع) راه رسمی را پیش روی مردم گذاشت که مردم سبک زندگی اسلامی و خداپسندانه را تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای شب گذشته در مراسم عزاداری امام حسین(ع) با اشاره به ظرفیت سازی پیامبر(ص) برای امام حسین(ع)، اظهار داشت: در زمان تولد أبی عبدالله(ع) هنگامی که نبی مکرم اسلام(ص) او را بغل کرد، به گریه افتاد و علی(ع) و فاطمه(س) را نیز به گریه انداختند.

وی با بیان این مطلب که پیامبر(ص) به فاطمه(س) فرمودند: حسین (ع) امت مرا یاری رسانده و عالمی را نجات می‌دهد، افزود: هر زمانی که رسول اعظم(ص) مشغول سخنرانی بودند و امام حسین(ع) وارد مجلس می‌شدند، نبی مکرم اسلام(ص) به احترام او بلند شده؛ او را روی پای خود نشانده و سپس به سخنان خود ادامه می‌دادند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به روایات دیگری از پیامبر(ص) گفت: ایشان فرمودند که حسن و حسین (ع) دو سید بزرگوار بهشتیان هستند و در جای دیگری فرمودند حسن و حسین (ع) امام مؤمنین و مسلمین می باشند.

رئیس ستاد اعتکاف کشور ابراز داشت: پیامبر(ص) در طول زندگی خود این ظرفیت‌ها را برای امام حسین(ع) ایجاد کرد تا اینکه روزی که ایشان عازم کربلا می‌شود، مردم پیش‌زمینه‌ای داشته باشند و امام خود را تنها نگذارند و کسانی که متوجه شده‌اند همراه او بروند.

حجت الاسلام و المسلمین تکیه‌ای خاطرنشان ساخت: أباعبدالله (ع) این ندا را به تمام تاریخ و به همه جهانیان سپرد که هر کس می‌خواهد مرا یاری کند، راه برای او باز است.

وی تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" که نشان می‌دهد در هر زمان می توان با امام حسین(ع) ارتباط برقرار کرد اگر راه و رسم انسان أباعبدالله (ع) باشد، پیرو او خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در پایان گفت: امام حسین(ع) راهی را پیش روی مردم گذاشت که مردم سبک زندگی اسلامی و خداپسندانه را تجربه کنند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha