جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
قشقاوی

حوزه/ معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشور گفت: امروز نیز لشکر یزیدی و حسینی در برابر ما قرار دارد و ما باید تلاش کنیم تا حسینی زندگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسن قشقاوی در جمع عزاراداران هیئت خادم الرضا (ع) قم با اشاره به جاودانگی واقعه عاشورا در تاریخ ، اظهار کرد: در کربلا در یک سمت هرچه فضیلت و خوبی است قرارداشته است، اگر رابطه پدر و فرزندی را در نظر بگیریم می توان به امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرد و اگر رابطه برادری باشد می توان به رابطه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)اشاره کرد و اگربخواهیم از ایثار مادران شهید نام ببریم میتوانیم به اسوه مادران شهید یعنی حضرت زینب(س) اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه در برابر این جلوه های خوبی در عاشورا، لشکری از تمام زشتی ها و پلیدی ها وجود داشت، بیان کرد: عمر سعد، شمر، خولی و دیگر افرادی که در لشکر یزیدی قرار داشتند و با امام حسین(ع) جنگیدند نمادهای پلیدی و شقاوت بودند.

قشقاوی گفت:ما در زیارات داریم که امام حسین(ع) وارث حضرت نوح و حضرت آدم است و از این رو اعتقاد داریم که آغاز تاریخ با قیام امام حسین(ع) بوده است و امام زمان(عج) نیز با پرچم خونخواهی امام حسین(ع) ظهور خواهد کرد.

معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در بخش دیگری از  سخنان خود با بیان اینکه ما در مذاکراتمان با طرف سعودی گفتیم در منا شاهد بی تدبیری شما بودیم، تصریح کرد: متاسفانه ماموران سعودی در منا چهارساعت به ما اجازه ندادند بالای سر جنازه های خود در منا برویم و حتی آب نیز به حجاجی که زیر دست و پا افتاده بودند هم ندادند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی واقعه منا را پیگیری خواهیم کرد، افزود: ما همواره به دنبال پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و خوشبختانه امروز در عرصه های دفاعی توانستیم شاهد افتخار آفرینی برای کشور باشیم.

قشقاوی با بیان اینکه امروز هم لشکر یزیدی و حسینی در برابر ما قرار دارند، اظهار کرد: امیدواریم همه ما در زندگی خود حسینی باشیم و با لشکر حسینی بیعت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha