یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: یکی از مهمترین جلوات این نگاه توحیدی، تولی و تبری است؛ اسلام بدون تبری و تولی معنی ندارد؛ اگر کسی به تبری تام نرسد، نمی تواند ما را به انوار نبوی نزدیک کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین میرباقری دوشنبه شب در مراسم عزاداری هیئت ثارالله در مدرسه فیضیه گفت: اصل ثابت شجره توحید در عالم پیامبر اکرم است(ع) و فرع آن ائمه اطهار(ع) و برگ های این شجره توحیدی نیز شیعیان است.

وی افزود: در یک روایت لطیفی بیان شده است که اصل شجره توحید، اهل بیت(ع) است و فرع آن، محیط ولایت این حضرات است؛ هر کسی که به بخواهد به اهل بیت(ع) برسد باید سماواتی شود وقتی که سماوی شدیم میوه های این درخت همیشه در دسترس ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: اگر کسی می خواهد وارد محیط توحید شود، باید از باب ولایت و محیط ولایت پیامبر و اهل بیت(ع) وارد شود؛ هیچ راهی جز ولایت برای ورود به وادی توحید، وجود ندارد.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی گفت: همه انسان ها در ابتدای راه و وادی توحید امتحان می شوند و به همین خاطر است که در ابتدا باید امتحان ولایت بدهند و در این راه باید با سجود وارد شوند؛ این سجده که در برابر ولی الله و خلیفه الله است همان سجده در برابر خداست.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی از این درخت توحیدی فاصله گرفت، به وادی کفر نزدیک شده است و اگر کسی نیز بخواهد وارد این وادی شود باید در وادی ولایت وارد شود.

این استاد حوزه افزود: شرک و کفر نیز به همین شکل است؛ کفر و شرک نیز ائمه و اولیایی دارد که اگر کسی به آنها مومن و خوشبین شد،  خود را وارد وادی کفر و شرک کرده است؛ تولی به آنها عین شرک است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: کفر و شرک نمی ماند و آنچه که می ماند ولایت است؛ باید بدانیم که کفر و توحید دو شجره هستند که یکی شجره خبیثه و دیگری شجره توحید و نور است.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی گفت: موحد شدن، به معنی این است که ما از فروع حضرت پیامبر اکرم(ع) و ائمه اطهار(ع) باشیم؛ اگر توحید را این گونه معنی کنیم، شجره خبیثه نیز به دنبال تسخیر کردن همه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: موحد شدن به معنی این است که به محض پذیرش این محیط توحیدی وارد میدان درگیری پیامبر و اهل بیت(ع) با جبهه کفر می شویم؛ این ابتلاء پس از ورود به این میدان درگیری برای ما نیز بوجود خواهد آمد.

این استاد حوزه افزود: این درگیری در باطن ما نیز رسوخ پیدا کرده است و در مملکت وجود ما نیز جنگ جدی بین توحید و ابلیس است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: پس از اینکه این جنگ توسعه پیدا کرد به بیرون هم کشیده می شود که مفهوم جهاد اصغر را بیان می کند؛ به طور کلی هر کسی که وارد این دنیا می شود، در میانه این دعوا وارد شده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: یکی از مهمترین جلوات این نگاه توحیدی، تولی و تبری است؛ اسلام بدون تبری و تولی معنی ندارد؛ اگر کسی به تبری تام نرسد، نمی تواند ما را به انوار نبوی نزدیک کند.

وی خاطرنشان کرد: شکوفه های درخت دنیا شکوفه های درخت زقوم است و اگر کسی در دنیا به دنبال این شکوفه ها باشد در جهنم نیز باید درخت زقوم بخورد.

این استاد حوزه افزود: در منتهای هر بیان« لااله الاالله» یک ابراز فقر به خدا وجود دارد و قطعا از خداوند این نور را طلب می کند؛ تشنه هایی که سرچشمه ها را می یابند به همین واسطه است و این یابندگی صفت شیعیان امام علی(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: اگر کسی گوشه چشمی به دستگاه شیطان داشته باشد دیگر نمی تواند خود را موحد بداند، زیرا وی به دنبال خیری است که در نظام شیطانی است و از آنجا که برای شیطان هیچ خیری قرارداده نشده است، این نیت، او را در وادی بی خیری و جهنم قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha