پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق گفت: هنگامی که ما به عنوان نیروهای لبنانی با تکفیری های متجاوز در حال جنگ هستیم، کمترین کاری که نیروهای ۱۴ مارس می توانند انجام دهند این است که از لبنان حمایت کنند، اما آنها با موضع گیری های خود به گسترش نفوذ داعش در لبنان کمک کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در سخنرانی خود در مجتمع اهل بیت در بنت جبیل تاکید کرد: گروه 14 مارس با اصرار بر در اختیار گرفتن قدرت در لبنان و نرفتن زیر بار مشارکت حقیقی به لبنان ضربه زد و آنها در واقع با مخالفت خود با نامزدی میشل عون به دنبال استمرار خلأ ریاست جمهوری و تعطیل دولت هستند.

وی با انتقاد از شیوه حزب المستقبل گفت: آنها تلاش می کنند تمام اقدامات خود را معتدلانه وانمود کنند گویی با اسم اعتدال می توان هر ظلم و خطایی را مرتکب شد.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: المستقبل جنایت های عربستان در یمن را توجیه می کند و به انتشار نیروهای داعش در لبنان کمک می کند و قصد دارد قدرت را در انحصار خود داشته باشد و بعد از تمام اینها باز هم ادعای اعتدال دارد، اما ما بر این باوریم که اقدامات المستقبل با اعتدال بیگانه است و کسانی که زندگی مردم را تهدید می کنند و جنایت های عربستان را توجیه می کنند، نمی توانند مدعی اعتدال باشند.

وی افزود: ما ثابت کرده ایم که می توانیم یک پیروزی در حد پیروزی سال 2000 و 2006 را به دست بیاوریم و کاری هم که حزب الله در سوریه انجام داد کاری بود که کشورهای بزرگ از انجام آن ناتوان بودند.

شیخ قاووق گفت: داعش شاید بتواند در مناطق دیگر سخن از پیروزی بزند، اما هنگامی که با مقاومت طرف باشد راهی جز شکست ندارد.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که ما به عنوان نیروهای لبنانی با تکفیری های متجاوز در حال جنگ هستیم، کمترین کاری که نیروهای 14 مارس می توانند انجام دهند این است که از لبنان حمایت کنند، اما آنها با موضع گیری های خود به گسترش نفوذ داعش در لبنان کمک کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha