چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: استکبار ستیزی از عمق استراتژیک اندیشه اسلامی در مواجهه با طواغیت در طول قرن ها حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز طی سخنانی، با اشاره به این که استکبار ستیزی از عمق استراتژیک اندیشه اسلامی در مواجهه با طواغیت در طول قرنها حکایت دارد گفت: فرهنگ اسلامی، برنامه پویای زندگی انسان در مسیر کمال است، اما همواره جریانهای دنیا طلب، استثمارگر و حق ستیز در برابر حرکت انبیاء و مصلحان نیک اندیش صف بندی کرده اند.

حجت الاسلام مرویان حسینی ابراز کرد: بعثت انبیای الهی برای تحقق ارزش‌های انسانی در صحنه زمین و زمان بوده، اما همیشه راه خدا از راه شیاطین و طواغیت، جدا شده است.

وی با بیان اینکه، گوهر ایمان به الله با کفر به طاغوت در هر زمان درخشش یافته و در ماهیت شعار توحید «لا اله الا الله» نفی خدایان دروغین نهفته است تصریح کرد: حادثه کربلا محصول ضعف بصیرت خواص در استکبار ستیزی بود و امام حسین علیه السلام، کانون فساد و انحراف را جریان استکباری نظام اموی و در رأس آن یزید می‌شناخت و این نقطه تمایز بصیرت امام با کوتاهی خواص بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون نفوذ غرب در عرصه‌های گوناگون اظهار کرد: تأکید بیش از 70 بار بر مراقبت از نفوذ غرب در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ایران که در بیانات 6 ماه گذشته رهبری، نمایان است، نشان از توطئه همه جانبه استکبار برای به زانو در آوردن بنیان های انقلابی ملت و نظام، دارد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان رضوی، راه این مراقبت را، پافشاری بر جوهره استکبار ستیزی انقلاب اسلامی در کنار مقاوم سازی اقتصاد و همت در راه خدمت صادقانه به مردم دانست نه دست شستن از آرمانها و دل سپردن به وعده های بیرون.

حجت الاسلام مرویان حسینی افزود: شعارهای امر به معروف و نهی از منکر، هیهات منا الذله، إِنّی لا أَرَی  الْمَوْتَ إِلاّ سَعادَةً وَ لاَ الْحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ إِلاّ بَرَمًا...، نشان از جایگاه ظلم ستیزی و مظلوم یاوری در فرهنگ حسینی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha