شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفدر محمدی - مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه / مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: شعار حسینی باید با پشتوانه شعور و بصیرت همراه باشد، تا مبادا بدعت ها و خرافه گری‌ها در دین رخنه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهارداشت: شناخت حرکت و قیام امام حسین(ع) و اهداف والایی که موجب زنده نگاه داشتن ارزش‌های مکتب اسلام شد، از مهمترین اصولی است که امروزه عزاداران حسینی باید با بصیرنت و امام شناسی تام و تمام آن را شناخته و عامل به اهداف امام(ع) خویش باشند.

وی افزود: مردم و جامعه اسلامی باید با آگاهی، شور و شعور برای قیام و شهادت امام حسن(ع) عزاداری و اشک بریزند چراکه این امام بزرگوار از همه دارایی، جان و اهل بیت(ع) خویش ایثار می کند، تنها برای صیانت و احیای ارزش های دینی بوده و این از وظایف مردم عصر کنونی است تا با شناخت و بصیرت برای نهضت حسینی ماتم و عزاداری کنند.

دنیا پرستی و عدم پایبندی به دین موجب تقابل با دین الهی شد

وی با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن و پویایی دین الهی در جوامع اسلامی تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز دوم محرم هنگام ورود به کربلا فرمودند:«الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرت معایشهم فاذا محصوا بالبلاد قل الدیانون/ این مردم برده‏های دنیا هستند و دین بازیچه زبانشان می‏باشد، امام آن گاه که در بوته‏ امتحان قرار گیرند دینداران کم خواهند بود» دنیا پرستی و عدم پایبندی به ارزش‌های دینی موجب تقابل با دین اسلام و هتک حرمت به ایمه معصومین و خاندان ان حضرت شد.

شور و ماتم حسینی با شعور و بصیرت همراه شود

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب های مهم عزاداری حسینی منافات داشتن شعار و قیام ارزشمند ابا عبدالحسین(ع) با شور عزاداران حسینی است که مسیر هدایتگری و روشنگری آن بصیرت و شعور در میان عزداران در ایام محرم است، شور و ماتم بایستی با شعور و بصیرت همراه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان مولفه های عزادار واقعی اذعان داشت: عزادار واقعی در اندیشه، رفتار، کردار، نوحه سرایی و شیوه عزاداری شعور را مقدم بر شور می داند و با تاًمل و روشنگری مانع از ورود بدعت ها و خرافه گری ها در دین می شوند.

وی افزود: تاکید بر ارزش هایی که امام حسین(ع) به خاطر آنها از جان خویش گذاشتن همانند اقامه نماز ظهر، جلوه و مظهر توجه به ارزش ها و احیای دین اسلام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha