یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام عباس دانشی

حوزه / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: اگر شهدای سایر بلاد، متعلق به دوره های دفاع مقدس و دهه شصت هستند، بسیاری از شهدای دفاع مقدس متعلق به همین سالها و همین روزها هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی پیش از ظهر امروز درسومین همایش "حبیب دلها" که امروز  در دفتر تبلیغات اسلامی  حوزه علمیه  برگزار شد، گفت: اگر شهدای سایر بلاد، متعلق به دوره‌های دفاع مقدس و دهه شصت هستند، بسیاری از شهدای دفاع مقدس متعلق به همین سال‌ها و همین روزها هستند.

وی افزود: یکی از برجسته ترین های این شهدای سیستان، شهید حبیب لکزایی بود؛ مشی و رفتار و فعالیت های فرهنگی این شهید برای همه ما فعالان فرهنگی در این منطقه درس آموز بود.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی اظهارکرد: این شهید والا مقام با همان جسارت ها و شجاعت و بصیرتی که ایشان را به عنوان یکی از فاتحان بزرگ جنگ ما مبدل کرد در امور فرهنگی و اجتماعی حاضر بود.

وی گفت: نکته دیگری که در این شهید، درخشش داشت، تواضع و فروتنی ایشان بود؛ شهید لک زایی ساده ترین فرد و متواضع ترین فرد در همه جمع ها بودند و آنقدر در این تواضع و خضوع، شایسته رفتار می کردند که تمام آثار روایت هایی مرتبط با تواضع و خضوع را در وجود ایشان متجلی می دیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی افزود: برجستگی دیگر این سردار، ولایت مداری و ولایت پذیری خاص ایشان بود؛ وقتی سخنان مقام معظم رهبری پخش می شد، این سخنان برای ایشان یک دستورالعمل بود و آن را وظیفهای دینی می دانست.

وی اظهارکرد: ایشان با همه وجود در خدمت عنایات و منویات مقام معظم رهبری بودند و هر وقت که رهبر انقلاب سخنی بیان می کردند چند ساعت بعد جلساتی تشکیل می دادند و همه ما تلاش می کردیم که این منویات را اجرا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: رفتاری که این شهید در زمان شهادت فرزندش داشت بسیار درس آموز است؛ این رفتار از سوی یک پدری که پاره تن خود را در میان شهدای تاسوکی می بیند همان عکس العملی داشتند که در قبال سایر شهداء داشتند.

وی گفت: این برخوردهایی که الگوی یک فرمانده ولایی و ولایت مدار و درس گرفته در مکتب امام حسین(ع) و انقلاب است باید برای همه فعالان فرهنگی و هنرمندان و پژوهشگران، یک موضوع جدی خلق آثار هنری و علمی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha