پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
عزاداری شیعیان در خیابان‌های  شهر منچستر انگلیس

حوزه/ تعداد زیادی از شیعیان و عاشقان اهل بیت (ع) در شهر منچستر انگلستان در راهپیمایی عاشورا شرکت کردند و با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی یاد سالار شهیدان و یاران او را گرامی داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» تعداد زیادی از شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) در شهر منچستر انگلستان در راهپیمایی عاشورا شرکت کردند و با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی یاد سالار شهیدان و یاران او را گرامی داشتند.

راهپیمایی عزاداران حسینی شهر منچستر در خیابان ویلمسلو در منطقه راشولم این شهر صورت گرفت. گفتنی است که  تعداد بالای شرکت‌کنندگان در این مراسم، باعث بسته شدن برخی از مسیرها توسط مسئولین شهری شد.

شهر منچستر که دارای جمعیت بالایی از شیعیان است در طول دهه محرم شاهد برگزاری مجالس مختلف حسینی بود. از جمله «انجمن وحدت اسلامی» در این شهر همه روزه در طول دهه محرم، برنامه‌هایی با سخنرانی شیخ علی مهدی و مداحی سید علی الحکیم برگزار کرد.

شیعیان منچستر همچنین امسال در «کمپین اهدای خون امام حسین (ع)» شرکت می‌کنند. این کمپین که از سال 2006  به اهتمام مسلمانان انگلستان شروع به کار کرده، امسال هم در شهرهای مختلف این کشور از جمله منچستر اقدام به برپایی کمپ‌های اهدای خون به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) کرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha