جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
فاجعه منا

حوزه/ فاجعه منا نباید به فراموشی سپرده شود و باید با تشکیل کمیته حقیقت یاب، ابعاد پنهان و پشت پرده این فاجعه مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، مراسم چهلم قربانیان فاجعه منا، عصر امروز از سوی بیت آیت الله العظمی بروجردی(ره) و آیت الله علوی بروجردی، با حضور علما، روحانیون، تنی چند از نمانیدگان مجلس، مسئولان اجرایی و مردم انقلابی و ولایتمدار، در حسینیه علوی شهرستان بروجرد برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین گنجی از فضلای حوزه علمیه قم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)و یاران باوفایش و همچنین تسلیت به خانواده‌های قربانیان فاجعه منا، گفت: فاجعه منا هرگز نباید از اذهان عمومی فراموش شود و مردم و مسئولان باید همیشه عاملان و مسببان این حادثه جانسوز را محکوم کنند.

وی با اشاره به این که براثر بی لیاقتی آل سعود، حجاج در حال احرام و لبیک گویان، در فاجعه منا جان باختند، افزود: جانباختگان فاجعه منا مهاجر الی الله هستند و بی شک به فوز عظیم شهادت نائل آمده اند.

سخنران این مراسم، بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود در اداره مناسک حج را عامل اصلی فاجعه منا ذکر کرد و گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، فاجعه منا نباید به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی با تاکید بر ضرورت برخورد با عاملان حادثه منا، تصریح کرد: باید با تشکیل کمیته حقیقت یاب، ابعاد پنهان و پشت پرده این فاجعه مشخص شود.

وی با تاکید بر این که آل سعود شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد، گفت: اداره مراسم عظیم حج و حرمین شریفین باید به کشورهای اسلامی واگذار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha