پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
پرفسور ارشد قاضی - استاد دانشگاه هندوستان

حوزه/ غرب به خوبی می داند که بیشتر دانستی های علمی خود را از سرقت آثار مسلمانان دارد؛ آنها ابتدا تاریخ را به نفع خود تحریف کردند و هرجا که نیاز بود که نامی از مسلمانان برده شود، حتی نام دانشمندان اسلامی را رومی سازی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پرفسور ارشد قاضی عصر امروز در دومین هم اندیشی تقریب مذاهب اسلامی با موضوع «امت واحده اسلامی چالش ها و راهکارها و بررسی بحران های کنونی جهان اسلام»، در پژوهشگاه مطالعات تقریبب درقم  اظهارکرد: از کسانی که این کنفرانس را برگزار کرده اند تقدیر می کنم، زیرا این مساله یک نیاز بسیار مهم برای دنیای امروز بود.

وی گفت: بنده در این زمینه می خواهم به یک راه حل عملی با حضور دانشمندان مسلمان برسم، زیرا این راه حل ها نیاز دنیای امروز ماست؛ زیرا امروزه بسیاری از مردم و نخبگان اسلامی هستند که رویای اتحاد را دارند.

این استاد دانشگاه هندی بیان کرد: پیامبر(ص) می فرمایند، هر کسی یک لحظه به دنبال و به فکر رفاه مسلمانان باشد پاداش هفتادسال عبادت را خواهد داشت؛ امروز امت اسلامی با مخاطرات بسیاری روبرو است که یکی از این مخاطرات در قلب امت اسلامی است که به یک جنگ نیز تبدیل شده است.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: همه قدرت های ضد اسلامی زیر یک سقف جمع شده و تلاش می کنند که ایدولوژی که علیه بی عدالتی شکل گرفته را حذف کنند.

وی افزود: وقتی رد پای قدیمی در بین مسلمانان را دنبال کنیم، به یک نتیجه نامبارک می رسیم و می‌بینیم همه عقب ماندگی های امت اسلامی همانگونه که از غرب ناشی می شود، ریشه ای نیز در درون ما دارد.

این پژوهشگر هندی اظهارکرد: دشمنان اسلام همیشه و به خصوص در عصر حاضر بزرگترین تهدید علیه بشریت را اسلام معرفی می کنند و خود را در مقابل این جریان اسلامی مجهز می کنند.

وی گفت: غرب تنها به خاطر دست یابی به تکنولوژی است که در حال قدرت گرفتن و شکل دادن به این قدرت است و به همین خاطر سعی می کنند مستعمراتی در کشورهای دنیا داشته باشند و با مسلمانان همیشه در جنگ بوده اند.

قاضی تصریح کرد: مالکیت اکثر بنادر مهم جهان در اختیار مسلمانان است  بنابراین این جنگ ها جنبه های عظیم اقتصادی دارد و غربی ها می خواهند به هر نحو ممکن مسلمانان را زیر سیطره خود بگیرند.

وی افزود: دشمنان سعی می کنند با تشدید سوء تفاهمات و چالش زدن به برخی اختلافات کوچک جنگ های خونین بسیاری را بین ما ایجاد کنند که امروز نیز نمونه این جریان را مشاهده می کنیم.

این پژوهشگر هندی گفت: امپراتوری عثمانی بر ده ها کشور تسلط داشت، ولی هیچ سقوط تمدنی رخ نداد و یک همزیستی مسالمت آمیز بین این مردم که نیمی از آنها مسلمان نبودند وجود داشت، ولی غربی ها عقده مدنیت دارند؛ زیرا نمی توانند چنین زندگی کنند.

وی گفت: این عقده برتری جویی نشانه واضحی از عقده حقارت است؛ غرب به خوبی می داند که بیشتر دانستی های علمی خود را از سرقت آثار مسلمانان دارد؛ آنها ابتدا تاریخ را به نفع خود تحریف کردند و هرجا که نیاز بود که نامی از مسلمانان برده شود، حتی نام دانشمندان اسلامی را رومی سازی کردند.

قاضی تصریح کرد: این معیارهای دو گانه آنها را به سمتی برده که همه جنگ ها را در دنیای اخیر پیروز شوند و ما نیز نیازمندیم که از نظر فناوری به حدی پیشرفت کنیم که بتوانیم با آنها رقابت کنیم.

وی افزود: بزرگترین تهدیدی که آنها از ما حس می کنند این است که اگر اسلام قدرت پیدا کند، دیگر در اسپانیا متوقف نخواهد شد و این ایدئولوژی همه دنیا را فراخواهد گرفت.

این پژوهشگر هندی اظهارکرد: ما مسلمانان باید یک مجلس شورا داشته باشیم و بودجه مناسبی در نظر بگیریم که پیغام صلح جهان را به دنیا برسانیم؛ مسلمانان در سازمان ملل به رغم 57 عضو، هیچ نماینده ای در شورای امنیت ندارد و ایران بهترین گزینه برای این منظور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha