دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
دکتر رسمتی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه قم

حوزه/ وابسته به اقتصادی نفتی بودن بزرگترین چالش اقتصادی ماست؛ امروز نیز ما به همین خاطر که نفت را ارزان به این کشورها می دهیم، استثمار می شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر رسمتی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه قم صبح امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی از مهمترین مباحث اقتصادی در کشور است که دارای لایه های مختلفی است.

استاد دانشگاه بیان کرد: مقام معظم رهبری با رویکرد دینی به مساله اقتصاد ما نگریسته و این سیستم را از متن دین و شریعت اسلامی و قرآن کریم برای ما بیان کرده اند؛ ایشان به چالش های اقتصادی در کشور اشاره و این زمینه را برای کل کشور تعیین کرده اند.

وی افزود: وابسته به اقتصادی نفتی بودن بزرگترین چالش اقتصادی ماست؛ امروز نیز ما به همین خاطر که نفت را ارزان به این کشورها می دهیم، استثمار می شویم.

دکتر رستمی تصریح کرد: 80 میلیارد دلار  و به قول رئیس جمهور سابق، 100 میلیارد دلار یارانه نفت و گاز می دهیم که اگر این یارانه آزاد می شد چه اتفاقی می افتاد؛ نیروگاه های ما 18 میلیارد دلار سوخت مصرف می کنند و  اگر به جای کامیون، با راه آهن حمل و نقل کنیم درصد عظیمی از این یارانه آزاد خواهد شد.

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه قم خاطرنشان کرد: گازرسانی به سیستان و بلوچستان 1 و نیم میلیارددلار است و اگر این کار انجام شود ظرف یک سال دو میلیارددلار صرفه جویی خواهیم کرد.

وی افزود: با سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری در حوزه گازرسانی روستاها ظرف کوتاه ترین مدت بیشترین یارانه به کشور باز می گردد  و کشور نیز امنیت، معیشت و رفاه مردم را بالا می برد.

رستمی تصریح کرد: امروزه بخاری هایی که در ایران استفاده می شود اکثرا با کلاس پایین است و سوخت زیادی مصرف می کند که اگر این بخاری ها نوسازی شود، کل این سرمایه در مدت شش ماه بازمی گردد.

در ادامه این مراسم، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و دکتر پورابراهیمی نماینده مجلس به ذکر مباحث خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha