چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
اربعین

حوزه/ اربعین موج بزرگی ایجاد کرد و باید در این زمینه کارهای اساسی انجام دهیم و زیرساخت های معرفتی این واقعه عظیم بر اساس و مدار وحدت سامان پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام اصفهانیان دبیر نشست «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» در جمکران گفت: راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین که ابتدای سال 90 و با بیداری اسلامی شکل گرفت حرکت عظیمی در عالم اسلام است.

وی گفت: با توجه به معانی عظیم قرآن در می یابیم که مردم عطش بسیاری برای تببین فرهنگ عاشورا دارند و ملت ایران است که باید این عطش را پاسخگو باشد.

دبیر علمی نشست نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی تصریح کرد: منشا پیروزی و ظفر اسلام در عصر حاضر، تحول قلوب ملت ایران بود که در مقابل رژیم شاه و استکبار ایستاد و این حرکت عظیم را علیه جریان استکبار آغاز کرد.

وی گفت: ابعاد معرفتی اربعینی مورد توجه قرار گیرد؛ حوزه محتوایی اربعین، حوزه ای است که یا در آن کار نشده است و یا در این حوزه حداقل تلاش انجام شده است.

وی اظهارکرد: مسجد مقدس جمکران برای پاسخ به این نیاز در این حوزه معرفتی شرکت کرد و امسال نیز این هویت را مورد کاوش قرار می دهد.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب فرمود،  این اربعین در تحقق وحدت امت اسلامی و شیعیان نقش آفرین است قطعا اربعین بسیار مهم است.

حجت الاسلام اصفهانیان خاطرنشان کرد: اربعین یک بحث بین الادیانی است؛ در بیداری اسلامی نتوانستیم از ظرفیتی که شکل گرفت استفاده کنیم؛ موج بیداری اسلامی مورد تشتت، تبیین شد، ولی در این زمینه باید از فرصتها استفاده کنیم.

وی گفت: اربعین یک موج بزرگی ایجاد کرد و باید در این زمینه کارهای اساسی انجام دهیم و زیرساخت های معرفتی این واقعه عظیم بر اساس و مدار وحدت سامان پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha