شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حمید رضا حنان

حوزه/ باید برای فرهنگ سازی و پیاده کردن ارزش های الهی و اخلاقی در جامعه، نهادهای دینی، فرهنگی، اجتماعی و در راس آنها حوزه و روحانیت، همه ظرفیت ها را بسیج کنند.

به گززارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام حمیدرضا حنان، امروز در مراسم گرامیداشت روز فرهنگ عمومی در خرم آباد، گفت: امروز باید فرهنگ اسلامی در جامعه تبلیغ و ترویج شود.

وی با اشاره به این که رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما نقش مهمی در انتقال ارزش های ناب اسلامی در جامعه دارند، افزود: رسانه ملی می تواند با فرهنگ سازی در ابعاد گوناگون، فرهنگ عمومی را ارتقاء دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان این که ارزش های اخلاقی باید به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی نهادینه شود، ابراز داشت: باید برای فرهنگ سازی و پیاده کردن ارزش های الهی و اخلاقی در جامعه، نهادهای دینی، فرهنگی، اجتماعی و در راس آنها حوزه و روحانیت، همه ظرفیت ها را بسیج کنند.

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه قناعت، صرفه جویی و امر به معروف و نهی از منکر از بارزترین مصادیق اجرای فرهنگاسلامی در جامعه است، بیان داشت: با اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می توان از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان یادآور شد: نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه، باید از مدارس و دانش آموزان آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha