یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عرفان‌های کاذب

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان صفا شهر گفت: نیاز معنوی، نیازی اصیل در انسان بوده و همواره یک نیاز کاذب نیست، لذا نمی شود از آن صرف نظر کرد که همین عامل باعث گسترش عرفان‌های کاذب شده است .

حجت الاسلام محمد نقوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در فارس با هشدار در خصوص گسترش عرفان های کاذب گفت: عرفان های نوظهوری که امروزه که در دنیا مطرح هستند، شکل های مختلفی دارند و از آسیب‌های مختلفی رنج می برند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان صفا شهر در بیان عرفان های کاذب اظهار داشت : یکی از عرفان هایی که همسو با معرفت خدا نیست، عرفان طبیعی است که در این عرفان شخص به نوعی عرفان و معنویت قایل است که در آن به جای خدا طبیعت را می گذارد. به این معنی که طبیعت جایی را اشغال کرده که قرار است خدا آنجا را پر کند.

وی بیان داشت: نیاز معنوی نیازیی اصیل در انسان بوده و کاذب نیست، لذا نمی شود از آن صرف نظر کرد و  همین عامل باعث گسترش عرفان های کاذب شده است .

استاد حوزه در تاکید به توجه داشتن عرفان اسلامی تصریح کرد: عرفان اسلامی و شیعی ، عرفانی است که در آن خدا محور است، لذا باید پرستش ها و اطاعت ها همه متوجه او باشند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha