جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند : پیش از انقلاب اسلامی توجهی به قرآن کریم نمی‌شد و این کتاب الهی مهجور مانده بود، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز صدها حافظ و قاری قرآن کریم در کشور داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امشب در پیامی به سی‌امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که در مدرسه امام کاظم(ع) قم  برگزار شد، به ابعاد و وظایف اهل ایمان در قبال قرآن پرداختند.

حضرت آیت الله سبحانی در بخشی از این پیام تصریح کردند: قرآن مجید یگانه معجزه جاویدان خداوند است، در میان معجزات رسول خدا(ص) تنها معجزه‌ای که می‌درخشد و ماندگار است قرآن مجید است.

ایشان بیان کردند: در عظمت قرآن همین بس که پس از 14 قرن جهانیان را به مقابله با خود فراخوانده است و تاکنون بشر نتوانسته سوره ای همانند سوره کوثر بیاورد.

معظم له تاکید کردند: در حقیقت قرآن، خبر عینی است که مرور زمان خدشه‌ای به آن وارد نکرده است، زنده بودن زبان عربی به واسطه قرآن کریم است بنابراین مسلمانان جهان باید برای گسترش این کتاب اهتمام لازم را داشته باشند.

این مرجع تقلید بیان کردند: پیش از انقلاب اسلامی توجهی به قرآن کریم نمی‌شد و این کتاب الهی مهجور مانده بود، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز صدها حافظ و قاری قرآن کریم در کشور داریم. از همه افرادی که این فضای علمی جشنواره قرآنی را پدید آوردند تشکر می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم گام‌های بلندتری در راستای نشر معارف قرآن داشته باشند.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان این پیام  خاطرنشان کردند: استادان قرآن در کنار تعلیم این کتاب الهی زیبایی‌های آیات الهی را نشر دهند، همان گونه که رسول خداوند فرمود آن گاه که تاریکی‌ها و ظلم‌ها شما را مورد هجمه قرار داد به قرآن چنگ بزنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha