جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مراسم افتتاحیه سی امین دوره مسابقات قرآن وعترت دانشجویان کشور، امشب با حضور برترین های کشور و با پیام آیت الله العظمی سبحانی، در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم، که با حضور بیش از 700 تن از برترین های قرآنی دانشگاهی کشور از دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و... برگزار شد، مراسم قرائت قرآن با حضور قاری ممتاز کشور از مشهد برگزار شد.

در این مراسم، پیام قرآنی آیت الله العظمی سبحانی، نیز قرائت شد و آغاز این مسابقات با پیام نورانی این مرجع تقلید نیز متبرک شد.

در ادامه بخش تجلیل از شهدای قرآنی حادثه منا اعم از مرحوم حسنی کارگر، دانش و.... برگزار شد و یاد و خاطره این درگذشتگان قرآنی با پخش قسمت هایی از تلاوت های آنان برگزار شد.

در ادامه دکتر علی اصغر شعاعی دبیر اجرایی این همایش در سخنانی با ذکر این مطلب که مصادف شدن این مسابقات با ماه محرم از مهمترین پیام ها و عرصه های تجلی قرآن و عترت است.

وی در ادامه با اشاره به بخش های مختلف این مسابقات به تشریح چگونگی برگزاری این دوره از مسابقات پرداخت.

سخنران پایانی این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین  احمد عابدی رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن بود که در سخنانی به جایگاه قرآن و عترت در بنیان نهادن اندیشه اسلامی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha