یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
احسان حلمی شبکه هدهد

حوزه/ مدیر شبکه ماهواره ای هدهد از راه اندازی اولین شبکه ماهواره ای انگلیسی زبان کودک و نوجوان شیعی خبر داد و گفت: برنامه های این شبکه تکراری و یا دوبله از زبان دیگر نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات تهران، احسان حلمی، مدیر شبکه ماهواره ای هدهد در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات، با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه، در مورد تاریخچه این شبکه، گفت: سال 1389 به دستور حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی، با هدف تربیت نسل کودک و نوجوان بر اساس مفاهیم اسلامی شیعی و به دلیل نبود شبکه کودک و نوجوان شیعه، اولین شبکه هدهد به زبان عربی راه اندازی شد که دفتر مرکزی این شبکه در بیروت بوده و در کشورهای ایران، کویت، عراق، مصر و انگلستان نیز دفاتری دارد.

وی ادامه داد: در سال 1391 شبکه هدهد به زبان فارسی نیز افتتاح گردید که به دلیل محدودیت های قانون اساسی در ایران، در مورد شبکه های خصوصی، دفتر مرکزی این شبکه در کشور تاجیکستان مستقر است و در ایران و افغانستان نیز دفاتری وجود دارد.

حلمی همچنینی از راه اندازی شبکه انگلیسی زبان هدهد در آینده ای نزدیک نیز خبر داد و گفت: ظرف چند ماه آینده شبکه هدهد به زبان انگلیسی به روی آنتن ماهواره خواهد رفت که بعد از شبکه های عربی زبان و فارسی زبان سومین شبکه ما خواهد بود.

مدیر شبکه ماهواره ای هدهد با تاکید بر اینکه برنامه های این سه شبکه تکراری و یا دوبله از زبان دیگر نیست، خاطرنشان ساخت: هر زبان و فرهنگ خصوصیات خاص خود را دارد، به همین دلیل ما برای هر کدام از شبکه ها برنامه جداگانه ساخته و برای کودکان پخش می کنیم.

وی با اشاره به این که شبکه هدهد اولین شبکه کودک و نوجوان شیعه به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی است، افزود: در حال حاضر 23 شبکه ماهواره ای کودک و نوجوان به زبان عربی وجود دارد که خوشبختانه در نظرسنجی های ماهیانه، شبکه هدهد، مقام چهارم و پنجم را داراست.

حلمی با اشاره اینکه افتخار شبکه هدهد، تربیت نیروهای متعهد و کارآمد رسانه ای برای این شبکه است، تاکید کرد: بزرگترین افتخار ما در طول چند سال فعالیت شبکه، تربیت نیروهای متعهد و کارآمد رسانه ای مذهبی است، به صورتی که در حال حاضر تمام برنامه سازان شبکه نیروهایی هستند که با گذراندن دوره های آموزشی مناسب، به نیروهای تبدیل کارآمد شده اند و بیشتر آنها جوانان زیر سی سال هستند.

مدیر شبکه ماهواره ای هدهد، با تاکید بر این که در برنامه های این شبکه به هیچ وجه موسیقی پخش نمی شود، تصریح کرد: با توجه به این که از نظر آیت الله العظمی سیستانی برخی موسیقی ها حرام می باشد، طی ماه ها پژوهش، به یک الگو و روش دست یافتیم که علی رغم اینکه در برنامه ها از ریتم استفاده می کنیم ولی به هیچ وجه از آلات موسیقی استفاده نمی شود.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر ورود تخصصی حوزه علمیه به بحث رسانه، تأکید کرد: حوزه علمیه در هر مبحثی به صورت تخصصی وارد می شود، امیدوارم که در مورد مباحث رسانه ای هم به صورت تخصصی وارد شود و از نیروهای متخصص رسانه ای استفاده نماید.

حلمی با تاکید بر اینکه در زمینه تبلیغ دینی به خوبی از ابزارهای موجود استفاده نشده است، اظهار داشت: امروزه ماهواره ها و شبکه های اجتماعی اینترنتی بهترین ابزار اطلاع رسانی و تبلیغاتی هستند که متأسفانه تا کنون از این ابزارها در زمینه تبلیغات دینی به درستی استفاده نشده است.

وی در پایان با اشاره به نتایج تحقیقات مرکز پژوهش های الریاض در مورد شبکه هدهد، تصریح کرد: نتایج تحقیقات این مرکز حاکی از آن است که شبکه ما پرنفوذترین شبکه ماهواره ای شیعه می باشد و به همین دلیل هم تا کنون چهار بار پخش شبکه در ماهواره نیل ست قطع شده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • باقر محقق IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام خیلی شبکه خوبیه ، فقط ای کاش برنامه سی دی های حمید رو بیشتر پخش می کردن !
  • احمد احسان رضایی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    تشکر از شبکه خوبتون و یک گله از شما که اصلا ایمیل مارو تو برنامه تون نمیخونین لطفا دلیلش رو بگید احمد احسان رضایی هرات افغانستان