پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
شاه جعفری

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران از بررسی مطالبات رهبری در خصوص اربعین حسینی در قالب برگزاری کلاس‌هایی در این حوزه، با حضور اساتید و طلاب خبرداد.

حجت الاسلام شاه جعفری، درگفتگو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، جایگاه و مقام والای امام حسین(ع)را مدنظر قرار داد و  اظهارداشت: سید الشهدا(ع) الگوی مبارزه، زمان شناسی، آزادگی، دفاع از مستضعفین و پیوند قلوب است. در اربعین نیز این الگو بودن جلوه متمایزی پیدا كرده، الگوی با هم بودن و با یكدیگر یك اتفاق را رقم زده است

وی با اشاره به اهمیت اربعین و زنده نگه داشتن این رویداد مذهبی بزرگ افزود: اساساً اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه گذاری گردید.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران، با بیان این که هدف نهایی امام حسین(ع) تشکیل حکومت اسلامی بوده و  این مهم امروز در راهپمیایی اربعین به خوبی متبلور می‌گردد، تصریح کرد: بزرگان دینی هم از گذشته بر این مهم تاکید داشته  و خود در روز اربعین برای زیارت امام حسین(ع) با پیاده عازم می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه امروز مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری بر برگزاری راهپیمایی اربعین داشته و مطالباتی نیز در این زمینه دارند، گفت: در راستای نهادینه نمودن و تبیین مطالبات رهبری در خصوص اربعین، به همت جمعی از فضلا و اندیشمندان تصمیم گرفته شد تا با برگزاری کلاس هایی ضمن بررسی  این مهم در نهایت، سند راهبردی  مطالبات رهبری در خصوص اربعین تدوین گردد.

حجت الاسلام شاه جعفری  ادامه داد: به همین منظور هم اکنون در برخی از مدارس علمیه استان تهران با حضور روحانیون کلاس هایی برگزار می گردد.

وی تعامل حوزه ایران و عراق، ولایت فقیه ،آشنایی با زبان عربی، تشکیل هسته های تبلیغی و جهادی برای ارتباط با مسلمانان را از جمله موضوعات و برنامه های این کلاس ها عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha