دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام قابل مسئول ساماندهی و راه اندازی مراکز مشاوره و خانواده حوزه

حوزه / مسئول ساماندهی و راه اندازی مراکز مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه گفت: و با توجه به اینکه برخی از مشاوره های جامعه منطبق با مبانی غربی است، بنابراین لزوم راه اندازی مشاوره ها دینی بیش از بیش احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام قابل در جمع معاونین تهذیب حوزه علمیه استان یزد خبر از راه اندازی مرکز مشاوره ویژه خانوده های طلاب در استان یزد خبر داد و گفت: با پیگیری های مدیر و معاون حوزه علمیه استان یزد مراکز مشاوره به زودی در یزد راه اندازی می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به ضرورت راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه علمیه، چند سالی است که این کار در سطح کشور آغاز شده است و بعد از استان قم، استان فارس نیز چند وقت پیش این مرکز در آن عملیاتی شد.

مسئول برگزاری دوره های تربیت مشاوره در خصوص لزوم راه اندازی این مراکز در مدارس علمیه کشور گفت: با توجه به حساسیت و نگاه ویژه ای که بر روی روحانیون وجود دارد، در این نوع مشاوره اسرار طلاب حفظ خواهد شد و بدون هیچ دغدغه از مشاوره روحانیون آموزش دیده استفاده خواهند کرد.

 مشاوره باید طبق مبانی دینی باشد، نه غربی

مسئول برگزاری دوره های تربیت مشاوره در خصوص علت لزوم راه اندازی مراکز مشاوره گفت: مشاوره باید مطابق با مبانی دینی باشد و با توجه به اینکه برخی از مشاوره های جامعه منطبق با مبانی غربی است و در نتیجه تجویز نسخه های غیرکاربردی است بنابراین لزوم راه اندازی مشاوره ها دینی بیش از بیش احساس می شود.

 وی با بیان اینکه مسئولین مراکز مشاوره در سطح استان ها باید لزوم مراجعه طلاب به این مراکز را فراهم کنند گفت: باید طلاب و مسئولین مراکز مشاوره در استان ها اقدام به پیشگیری از بروز مشکلات کنند زیرا در صورتی که مشکلی برای یک فرد به وجود آید نه تنها درمان آن هزینه زیادی را به فرد متحمل می کند بلکه ممکن است بسیاری از اختلافات به صورت کامل درمان نشود.

 برگزاری دوره آموزشی تربیت مشاور در یزد

حجت الاسلام قابل در ادامه از برگزاری دوره آموزشی تربیت مشاور در یزد خبر داد و گفت: دوره های آموزشی مشاوره در سه سطح مقدماتی، تکمیلی سطح یک و تکمیلی سطح دو در استان یزد برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری دوره های تربیت مشاوره اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده این دوره آموزشی هر دوهفته یکبار در روزهای پنج شنبه و یا جمعه برگزار می شود تا حوزویان بدون دغدغه در این کلاس ها حضور یابند.

وی با بیان اینکه طلاب علاقه مند می توانند در این دوره آموزشی مقدماتی شرکت کنند گفت: دوره مقدماتی 10 سرفصل دارد که با پایان هر فصل امتحانی از شرکت کنندگان در این دوره ها گرفته خواهد شد و در پایان کسانیکه نمره خوبی را کسب کرده باشند برای مصاحبه و شرکت در دوره آموزشی تکمیلی سطح یک که به صورت کارگاهی و در ادامه دوره آموزشی تکمیلی سطح دو که با حضور اساتید ویژه از قم برگزار می شود شرکت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha