یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شيخ عبدالمهدي كربلايي

حوزه / نماینده آیت الله سیستانی در کربلا با بيان اينكه برخي از زائران در ايام اربعين مرتكب بعضي از امور سست و وهن آميز در عزاداري ها مي شوند كه در شأن اهل بيت عليهم السلام نيست، نسبت به توجيه زائران و برخورد با اين گونه عزاداري ها تأكيد كرد و از زائران حسيني خواستند كه از انجام امور بي اساس دوري كنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ عبدالمهدي كربلايي توليت آستان قدس حسيني و نماینده آیت الله سیستانی در کربلا در ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از نظم و انضباط در برنامه هاي فرهنگي بعثه و نيز راه اندازي و حركت دسته عزاداري موكب امام رضا عليه السلام در كربلاي معلا تشكر كرد.

وي با بيان اينكه دسته عزاداري زائران ايراني با نام«موكب امام رضا عليه السلام» در ايام محرم به صورت شايسته برگزار شد، ابراز اميدواري كرد كه برنامه هاي مذهبي با همكاري همه موكب ها با نظم و ترتيب و بدون هيچ گونه مشكلي برگزار شود.

نماينده حضرت آيت الله سيستاني در كربلا افزود: همه امكانات لازم براي برپايي مراسم باشكوه اربعين حسيني تدارك ديده شده است و ان شاءالله هيچ مشكلي براي برپايي اين اجتماع ميليوني وجود نخواهد داشت.

وي در ادامه با بيان اينكه برخي از زائران در ايام اربعين مرتكب بعضي از امور سست و وهن آميز در عزاداري ها مي شوند كه در شأن اهل بيت عليهم السلام نيست، نسبت به توجيه زائران و برخورد با اين گونه عزاداري ها تأكيد كرد و از زائران حسيني خواست كه از انجام امور بي اساس دوري كنند.

 در ابتداي اين مراسم نيز حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني گزارشي از فعاليت هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري ارائه كرد و از همكاري عتبه حسيني و عوامل آن با بعثه مقام معظم رهبري در اجراي برنامه ها به ويژه درباره دسته عزاداري موكب امام رضا عليه السلام كه در ايام محرم به نحو باشكوهي برگزار شد، تشكر كرد.

وي همچنين گزارشي درباره برنامه هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در اربعين حسيني ارائه و ابراز اميدواري كرد كه با عنايت خداوند متعال و به بركت اهل بيت عليهم السلام و با حسن تدبير و تلاش هاي توليت آستان قدس حسيني زيارت ميليوني اربعين هرچه باشكوه تر برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha