یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
خدمات ویلچری

حوزه/ مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران از جابه‌جایی ماهانه ۲۰ هزار نمازگزار مسجد مقدس جمکران با ویلچر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اسماعیل بخشعلی با اشاره به ارائه خدمات ویلچری برای رفاه حال سالمندان و افراد جانباز و معلول در مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: با توجه به گستردگی فضای مسجد مقدس جمکران، یکی از خدماتی که باید به زائرین؛ به ویژه معلولان، سالمندان و جانبازان گرانقدر در این مکان شریف عرضه شود، خدمات ویلچری است که با توجه به تعدد درب‌های ورودی و فاصله‌ زیاد آنان تا مسجد مقام و سایر مساجد و شبستان‌ها، نیاز به ارائه اینگونه خدمات می باشد.

وی با بیان اینکه میانگین جابه‌جایی زائرین توسط ویلچر 20 هزار نفر در ماه است، ابراز داشت: در حال حاضر قریب به 250 دستگاه ویلچر در درب‌های ورودی مسجد مقدس جمکران مستقر است که ماهانه 110 نفر با حدود یک هزار و 800 نفر ساعت کار امر خدمت‌رسانی به زائرین و نمازگزاران را بر عهده دارند.

مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به خدمات ماشین زائربر گفت: در کنار تامین ویلچر برای سالمندان و جانبازان گرانقدر، بخشی از زائرین نیز به وسیله ماشین زائربر از درب‌ها به مسجد مقام و بالعکس جابه‌جا می شوند.

بخشعلی خاطرنشان ساخت: با وجود 4 دستگاه ماشین زائربر، ماهانه حدود 26 هزار نفر به ویژه در شب‌های چهارشنبه، جمعه و مناسبت‌های مذهبی از جمله نیمه شعبان و شب‌های قدر از مقابل درب‌ها حمل و نقل می شوند.

وی با اشاره به کمبود دستگاه ماشین زائربر در مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: با توجه به افزایش زائرین این مکان مقدس در سال‌های اخیر، حجم خدمات ویلچری و ماشین زائربر به نسبت حضور زائران گرانقدر پاسخگوی تمام نیازها نبوده و لازم است 10 دستگاه ماشین زائربر و 300 دستگاه ویلچر با هزینه ای معادل 8 میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری شود که امیدواریم خیرین و بانیان در این زمینه ما را همراهی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha