سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ وقف هایی که دو نفره و بدون ثبت قانونی انجام می شود، متاسفانه بسیاری از انها بین خواهد رفت، زیرا هیچ گونه ضمانتی برای پیگیری آن وجود ندارد و بعد از فوت واقف از بین رفته و یا مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف، گفت: باید با استفاده از ظرفیت های مختلف به ویژه طلاب و روحانیون، فرهنگ وقف در جامعه گسترش یابد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین ابعاد مختلف وقف در جامعه، ابراز داشت: طلاب و روحانیون می توانند با تبیین فرهنگ وقف، مردم را به انجام این سنت حسنه تشویق و ترغیب نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: وقف هایی که دو نفره و بدون ثبت قانونی انجام می شود، متاسفانه بسیاری از انها بین خواهد رفت، زیرا هیچ گونه ضمانتی برای پیگیری آن وجود ندارد و بعد از فوت واقف از بین رفته و یا مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

آیت الله ناصری تصریح کرد: باید با انجام یکسری اقدامات، مردم را از این اشتباه آگاه کرد و اعلام شود که همه عواید و درآمد موقوفات باید براساس نظر واقف و در همان محلی که وقف شده، هزینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد نیز در این دیدار از برگزاری کنگره  امامزادگان تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امامزادگان دارای کارکرد های فرهنگی بسیار زیادی هستند و برگزاری این گونه کنگره ها کار بسیار شایسته ای است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha