شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام جباری مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات

حوزه/ تمامی برنامه‌های معاونت خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات به صورت گزینه مجزا در سامانه «سخا» بارگذاری شده است و طلاب و روحانیون و خانواده‌های آنان می‌توانند با برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت فرهنگی و رفاهی آشنا شوند.

حجت الاسلام صادق جباری در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات حوزه بیان کرد: پس از تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حدود دو دهه مأموریت مرکز، صرفاً در رابطه با معیشت طلاب بود و با قبول مسئولیت و در سال های اخیر برنامه خدمات فرهنگی نیز به عنوان یک مأموریت جدید به دیگر برنامه‌های مرکز اضافه شد.

وی ابراز داشت: فعالیت‌های خدمات فرهنگی و رفاهی ویژه خانواده طلاب آغاز به کار کرد و برنامه‌ها تدوین و با گستردگی رو به رشدی شروع و سال به سال نیز برنامه‌ها پویاتر و بهتر شدند.

مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات با اشاره به اهداف مرکز خدمات از ارائه خدمات فرهنگی، افزود: در کشور ما هر سازمانی برای خانواده کارکنان تحت اشراف خود برنامه‌هایی را در نظر می‌گیرد، ولی در حوزه علمیه این فرصت برای خانواده‌های روحانیون ایجاد نشده بود و این کمبود همواره دغدغه این مرکز بوده است.

وی با بیان اینکه به اعتقاد ما طلبه‌ای در کار خود موفق است که خانواده‌ای همسو با کار خود داشته باشد، تصریح کرد: اگر خانواده‌ی طلبه از نظر فکری همراه و موافق او در امر تبلیغ و تحصیل باشد انجام رسالت طلبگی برای او به مراتب آسان‌تر خواهد بود و از نظر روحی می‌تواند بدون دغدغه در رسالت طلبگی موفق شود. لذا عمده‌ترین هدف از ایجاد خدمات فرهنگی در مرکز خدمات ارائه خدمات به خانواده‌ها است.

حجت الاسلام جباری هدف دوم از ارائه خدمات فرهنگی در مرکز خدمات را هویت بخشی حوزوی به خانواده‌های طلاب عنوان کرد و افزود: از جمله اهداف خدمات فرهنگی مرکز این است که همسران و فرزندان طلاب افتخار کنند که سرپرستشان متولی فرهنگ و دین مردم است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مرکز خدمات در تجربه اول به صورت تک برنامه‌ای آغاز شد عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های مرکز نمی‌توانیم مستقیماً با اعضای خانواده سرپرست ارتباط برقرار کنیم و برای اینکه بتوانیم این فرهنگ را در خانواده‌ها ایجاد کنیم تاکنون مسیری به غیر از اطلاع‌رسانی از طریق پیامک به شخص طلبه نداشتیم که در این راه با مشکلاتی مواجه هستیم که به امید خدا درصدد برطرف کردن آنها هستیم.

مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات اذعان داشت: تاکنون سعی می‌کردیم که خدمات مرکز را از طریق پیامک برای طلاب و خانواده‌ها تبیین کنیم، ولی گاهی به دلیل مشکلات سیستمی در فضای مجازی و نرم‌افزاری پیامک‌ها به طلاب نمی‌رسید و گاهی اوقات پیامک‌ها می‌رسید و طلاب فراموش می‌کردند که آن را به اطلاع خانواده‌ها برسانند در نتیجه با توجه به فعال بودن سامانه سخا و مراجعه طلاب به این سامانه، تصمیم گرفته شد که این خدمات را در سامانه سخا بارگذاری و به اطلاع طلاب و خانواده‌هایشان برسد.

وی بیان کرد: پس از آماده شدن طرح و فراهم شدن بسترهای لازم و با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات مرکز خدمات، تمامی برنامه‌های معاونت فرهنگی و رفاهی به صورت گزینه مجزا در سامانه سخا بارگذاری شده است و طلاب، روحانیون و خانواده‌ها می‌توانند با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه سخا شده و با ورود به گزینه‌های این معاونت با برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت فرهنگی و رفاهی آشنا شوند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی مظاهری IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    روایت دامام رضا ع امام رضا فرمود علامت مومن سهدچیز است : 1- یک سنت از خدا داشته باشد. 2- یک سنت از نبی خدا. - یک سنت از ولی خدا را داشته باشد. سنت خداوند کتما سر است که همان طور خداون عیوب بندگا را می پوشاند بنده خدا نیز همین کار را نماید و سنت نبی خدا این است کا مردم مدارا نماید از بدی دیگران چشم پوشی نماید. و سنت وای خدا این است که در برابر مصایب و گفتاری صبور باشد. صبر خودش بر سه دسته تقسیم می شود 1- صبر در برابر طاعت و بندگی خداوند مثل انجام واجبات ودوری از محرمات. 2- صبر در برابر مصیبت مثل از دست دادن عزیزان خود باز باید صبر نماید چونکه همه از خداوندهستند و برگشت همه به سوی اوست. 3- صبر در برابر گناه ومعصیت که بالاترین مقام صبر این قسم سوم است که اگر زمینه گناه برای انسان اماده شود ولی او گناه نه کند. خداوند همه ما را از جمع صابران واقعی قراردهد.
  • فریده IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    هنوزنرفتم مشتاقم برم