شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌الاسلام نکونام

حوزه/ هدف آمریکا آن است که درون کشور وارد شود و سبک زندگی حسینی نشات گرفته از شعار «هیهات منا الذله» را از ما بگیرد و بر ما اربابی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد، در دیدار مسئولین و دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان، جامعه جوان کشور را جامعه‌ای باایمان، پرنشاط، سرشار از امید، بااستعداد و دارای اعتمادبه‌نفس و خلّاقیت دانست و اظهارداشت: در مقطع حساس و کم‌نظیر کنونیِ تاریخ کشور که ملت بزرگ ایران با برافراشتن پرچم اسلام و معنویت، حرکت پرشتاب خود را به سوی قله‌های پیشرفت علمی و رفاه مادی آغاز کرده است، مسئولیت اصلی رساندن کشور به قله‌های کمال و سعادت بر عهده‌ نسل جوان است.

امام جمعه شهرکرد، مسئولیت و رسالت اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در جذب جوانان را مضاعف و مهم دانست و گفت: شما آنچنان باید به اوج بالندگی و افتخار برسید که حتی یک دانش آموز در استان وجود نداشته باشد که از مجموعه شما جدا باشد و خدایی نخواسته فریب دشمن و هجمه‌های فرهنگی را خورده باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمن برای به انحراف کشیدن و دور کردن قشر جوان جامعه از مسیر کمال و سعادت، تصریح‌کرد: متأسفانه با ورود ماهواره و اینترنت در فضای جامعه و ورود آن‌ها به خانه‌ها ، فضای خانواده برای بسیاری از جوانان و نوجوانان جهنم شده است و یکی از جاهایی که باید دست جوان را بگیرد و آن‌ها را در راه صحیح قرار بدهد و از منحرف شدن آن ها جلوگیری کند،‌ همین اتحادیه‌های انجمن اسلامی هستند.

امام جمعه شهرکرد تلاش برای نجات جوان و نوجوان و مصون‌سازی آنان از آسیب‌ها و توطئه‌های فرهنگی دشمن را مصداق بارز جهاد در راه خدا دانست و بیان داشت: امروز تلاش برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن و یارگیری در مدارس و جذب جوانان و نوجونان و قرار دادن آنان در مسیر سعادت و کمال بزرگترین جهادی است که شما مسئولان و اعضای اتحادیه انجمن اسلامی انجام می‌دهید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام بر ضرورت انجام کار جهادی و خالصانه توأم با اندیشه و خردورزی تاکید کرد و گفت: از آن جایی که جوان سراسر انرژی و نشاط است، لذا خطر گرفتار شدن در دام افراط آنان را بسیار تهدید می‌کند که اطاعت و چشم و گوش به سخنان ولایت فقیه سپردن، تنها راه مصون ماندن از این خطر است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال بختیاری اطاعت از فرمان ولایت فقیه و رهبری را حرکت در جهت اعتدال دانست و تاکیدکرد: پیروی از فرامین و سخنان رهبری نمی‌گذارد که انسان در وادی افراط گرفتار شود و فریب حرف‌های به ظاهر قشنگ اما فریبنده را بخورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام، به‌روزبودن و شناخت ضرورت‌ها و نیازهای فکری امروز جامعه را از ضرورت‌ها کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانست و به تبیین یکی از ضرورت‌های فکری امروز جامعه پرداخت و تصریح‌کرد: یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های فکری امروز جامعه، استکبارستیزی به عنوان یکی از گفتمان‌های امروز رهبری است که نباید اجازه داد این فرهنگ و گفتمان در جامعه کم رنگ شود.

امام جمعه شهرکرد به تلاش‌های دشمن برای بَزک کردن چهره استکبار در رأس آن‌ها آمریکا اشاره کرد و گفت: دشمن امروز به شکل جدی تلاش می‌کند که چهره استکبار و در رأس همه مستکبران عالم، آمریکا را بَزک کند و آن را به عنوان یک چهره مهربان و دوست داربشریت و ملّت ایران معرفی کند و به همین واسطه در درون کشور ما نفوذ پیدا کند جوانان باید هوشیار باشند و فریب توطئه دشمن را نخورند.

امام جمعه شهرکرد مسئله نفوذ دشمن به درون کشور را یکی دیگر ضرورت‌ها فکری و گفتمان امروز درون جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هدف آمریکا آن است که درون کشور وارد شود و سبک زندگی حسینی نشات گرفته از شعار «هیهات منا الذله» را از ما بگیرد و بر ما اربابی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha