شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجاب

حوزه/ استاد حوزه خواهران مازندران با تاکید بر اهمیت حجاب اظهارداشت: حیا و عفت مخصوص زنان نبوده بلکه مردان نیز باید به این امر اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران،خانم قلوزی،کارشناس امور مذهبی مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت در نشسست اخلاقی" عفت و حیا" در جمع طلاب این مدرسه گفت:  یکی از عواملی که باعث رشد انسان می  شود، مسئله عفت و حیا است، علت این امر به خاطر خدا، و نه چیزدیگری است؛ و اگر غیر این باشد، انسان رها شده و از رحمت خدا دور می گردد.

 وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)،اظهار داشت: اگر کسی هرچه دلش بخواهد، و آنچه که به آن میل دارد را کنترل کند؛ رشد یافته و بزرگ می شود. همان طور که امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند: "اجر کسی که قدرت بر شهوت و هرزگی داشته و کنترل بر نفس خویش داشته باشد، کمتر از شهادت نیست".

کارشناس امور مذهبی بیان داشت: یکی از بالاترین صفات برای مؤمنین- چه  زن  و چه مرد، عفیف و با حیا بودن حتی در خلوت است؛ یعنی حتی در خلوت ترین خلوتها هم، افکار آلوده نداشته باشد و این صفت از ضروری ترین صفات مؤمن مخصوصاً برای زن ها است.

وی تاکید کرد:  امام زمان دعایی دارد و می فرماید اللهم الرزقنی توفیق الطاعة و بعد المعصیة و عرفان الحرمة.... خدایا به زنانمان عفت و حیا بده در حالیکه حیا و عفت مخصوص زنان نیست؛ بلکه مردان نیز باید عفت و حیا داشته باشند، اما چرا حضرت فقط برای زن دعاکرده، چون مهم ترین سرمایه زن در گرو این است که عفت و حیایش را حفظ کند و اگر عفت و حیایش را از دست دهد، سرمایه اش را از دست داده و جامعه را به سقوط می‌کشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha