جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تجمل

حوزه/ کارشناس روانشناسی گفت: در مسئله مد، مدگرایی و رسیدن به آرامش، افراد چون تصور درستی از خود ندارند، برای جلب نظر دیگران به این امور متمایل می شوند و گاهی این مسائل، هنجار شکن نیز می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، دکتر قدوسی، استاد دانشگاه در همایش "خودشناسی و نقش آن در تقویت شخصیت" در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت با اشاره به اهمیت خودشناسی، گفت: خودشناسی از امور مهمی است که بعد از خداشناسی مورد توجه قرار گرفته، باعث تقویت شخصیت انسان می گردد.

وی در خصوص مسئله توجه به نظر دیگران، افزود: در برخورد با نظرات دیگران باید توجه داشته باشیم که نباید آراء دیگران ما را از اهداف و اقداماتمان باز دارد و یا بیش از اندازه مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید به این نکته توجه نمائیم فردی که در مورد ما نظر می دهد، دارای چه شخصیتی  است و رأی هر کسی برای ما مهم و تأثیر گذار نباشد.

این کارشناس روانشناسی، ادامه داد: در بحث مد و مدگرایی و رسیدن به آرامش، افراد چون تصور درستی از خود ندارند، برای جلب نظر دیگران به این امور متمایل می شوند و گاهی این مسائل هنجار شکن نیز می باشد.

قدوسی با اشاره به مقوله مقایسه خود با دیگران، گفت: مقایسه کردن امر مهمی است که باید توجه نمائیم در چه زمینه ای صورت می پذیرد؛ قطعاً تا تصور درستی از خود نداشته باشیم نمی توانیم در مقایسه کردن خود با دیگران موفق باشیم که نتیجه آن چشم و هم چشمی، افسردگی و... می گردد.

وی با اشاره به اهمیت خود آگاهی برای طلاب، تصریح کرد: اگر دینداری ما از روی خود آگاهی باشد، در دیگران اثر بخش است، ولی اگر از جامعه تاثیر گرفته باشد، اثری ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha