سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
حضور پاپ در یک مسجد در آفریقای مرکزی

حوزه / رهبر کاتولیک های جهان، اسلام و مسیحیت را عضو یک خانواده دانست که سالهای سال همزیستی مسالمت آمیزی را به نمایش گذاشته اند و گفت: مسیحیان و مسلمانان با هم برادرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از رسانه ها، پاپ فرانچسکو روز دوشنبه با حضور در مسجد «کودوکو» با جمعی از مسلمانان مقیم بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی دیدار کرد.

صلح بانان سازمان ملل با استقرار در منطقه موسوم به «پنج کیلومتری» (پی کی۵)، امنیت پاپ را در این حومه ناآرام بانگی تامین کردند.

رهبر کاتولیک های جهان، اسلام و مسیحیت را عضو یک خانواده دانست که سالهای سال همزیستی مسالمت آمیزی را در این منطقه به نمایش گذاشته اند و گفت: مسیحیان و مسلمانان با هم برادرند.

او با پیام صلح و آشتی، خواستار برقراری مجدد صلح و آرامش در آفریقای مرکزی شد و تاکید کرد که اختلافات دینی دستمایه خوبی برای خشونت ورزی نیستند.

خاطر نشان می شود درگیری های مذهبی بین شبه نظامیان مسیحی و ناراضیان مسلمان، دستکم از دو سال پیش چندین هزار نفر قربانی گرفته و نزدیک یک میلیون نفر را آواره کرده است و موجب شده تا عمده جمعیت مسلمان این شهر، در این منطقه در حالتی شبیه محاصره، زندگی کند.

پاپ در ایستگاه آخر سفر خود به آفریقا قبل از بازگشت به واتیکان، در مراسم دعای عشای ربانی در ورزشگاه «بارتولومی بوگاندا» بانگی شرکت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha