جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
حجت‌‌الاسلام محمدتقی ربانی

حوزه /رئیس انجمن مهدویت با بیان اینکه یکی شدن و وحدت در اربعین پیام بزرگ اربعین است گفت: در اربعین می‌توانیم وحدت را با معرفت و حضور عارفانه در مکتب امام حسین(ع) به کمال برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه اربعین را از دو نگاه می‌توان مورد توجه قرار داد گفت: نگاه اول توجه به معنای عددی اربعین بوده و نگاه دوم به معنای کمال و به نقطه اوج رسیدن اربعین توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه در روایات داریم که هرکسی چهل روز خودش را خالص کند به نقطه اوج می‌رسد، تصریح کرد: حادثه‌ای که در کربلا اتفاق افتاد و سپس اسارت کاروان کربلا، در اربعین به اوج خود رسید.

رئیس انجمن مهدویت حوزه ادامه داد: کسانی که وارد مدرسه امام حسین(ع) می‌شوند و عزادار حضرت هستند، در اربعین به نقطه کمالشان می‌رسند و ما باید پیام عزاداران و این نقطه کمال را به دنیا برسانیم.

وی بیان کرد: دنیا باید پیام این راهپیمایی عظیم را بفهمد و عظمت اسلام که مبتنی بر عدالت، صلح، صفا و ارزش‌های والای انسانی است را به زیبایی درک کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه یکی شدن و وحدت در اربعین پیام بزرگ اربعین است، گفت: در اربعین می‌توانیم وحدت را با معرفت و حضور عارفانه در مکتب امام حسین(ع) به کمال برسانیم.

 وی با بیان این که در حادثه کربلا گویی انسان را تجزیه کرده و تمام ویژگی‌های خوب و بد او را در دو طرف به نمایش گذاشته‌اند افزود: در کربلا صحنه‌های مربوط به فداکاری، لطف و مهربانی در یک طرف است و در طرف دیگر بحث مربوط به ذلت، حقارت و پستی‌های انسان قرار دارد.

رئیس انجمن مهدویت حوزه ابراز داشت: کربلا تابلویی از ارزش‌های متعالی انسان مانند سخاوت، عزت، کرامت و سربلندی و از سوی دیگر صفات زشت و ناپسندی که در وجود انسان است به نمایش درآمده است.

وی بیان کرد: در اردوگاه امام حسین(ع) تمام زیبایی‌ها به صحنه درآمد و یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی این زیبایی‌ها در دنیا استفاده از ظرفیت هنر و داستان است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha